Declaração de privacidade

Esta revista coleta informações básicas sobre a(s) visita(s) realizada(s) para aprimorar a experiência de navegação dos visitantes deste site, segundo o que estabelece a LGPD (Lei Geral de Proteção de Dados). Ao utilizar este site, você concorda com a coleta e tratamento de seus dados pessoais por meio de formulários e cookies. Para mais informações, leia nossa política de privacidade.

Aceito
Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • About
    • About the Journal
    • Editorial Team
    • Ficha Catalográfica
    • Periodicity, languages, and form of publication
    • Privacy Statement
    • Best Practices
    • Similarity
    • Retraction
    • Financial Sustainability and Costs
    • Copyright
    • Editorial Workflow
    • Editorial Management
    • Contact
  • Políticas
    • DEIA Principles
    • Open Access Policy and Copyriht
    • Thematic Issues Policy – RPGE
    • Research Ethics
    • Peer Review
    • Privacy and Digital Preservation Policy
    • Quarantine Policy
  • Diretrizes
    • Author Guidelines
    • Reviewer Guidelines
    • Guidelines for Editors
    • Diretrizes para Submissão
    • Taxionomia Credit Authors (CRediT)
  • Edições
    • Current
    • Anteriores
  • Announcements
  • Ad hoc reviewers
    • Avaliadores ad hoc 2023
    • Reviewes Ad hoc 2022
    • Ad hoc reviewers 2021
    • Ad hoc reviewers 2020
    • Ad hoc reviewers 2019
  • Indexers / Metrics
    • Indexadores, Diretórios e bibliotecas
    • Indicador Qualis
    • JCR WoS
    • Índice h
    • Redib Q2
    • Estatísticas Fluxo Editorial
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. No. 14 (2013)

No. 14 (2013)

					View No. 14 (2013)
DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v0i14
Published: 02/02/2013

Artigos

  • Public policies of education for high school at the end of the twentieth century; history in context

    Jean Mac Cole Tavares Santos, Elione Maria Nogueira Diógenes
    3-24
    • PDF (Português (Brasil))
  • Educational politcsand ethnic-race relations: contributions of CNE/CP 3/2004 for childhood education in Brazil

    Flávio Santiago
    25-44
    • PDF (Português (Brasil))
  • Formation in special education in brazil: retrospective and contemporary perspective

    Aima Augusta Sampaio de Oliveira, Miguel Cláudio Moriel Chacon
    45-65
    • PDF (Português (Brasil))
  • School councils and participation; a perspective of municipal offices of technical education of São Paulo

    Maria Cecília Luiz, Juliana Carolina Barcelli
    66-82
    • PDF (Português (Brasil))
  • Public policy for early childhood education in Porto Velho/RO (1999/2008)

    Juracy Machado Pacífico, João Augusto Gentilini
    83-100
    • PDF (Português (Brasil))
  • O direito à educação infantil e o Poder Judiciário: análise das decisões judiciais do Supremo Tribunal Federal (1988-2012)

    Isabela Rahal de Rezende Pinto
    101-113
    • PDF (Português (Brasil))
  • Direito educacional em países lusófonos: análise da legislação brasileira e angolana

    Kellcia Rezende Souza, Elisangela Alves da Silva Scaff
    114-128
    • PDF (Português (Brasil))

Apresentação/Prefácio

  • Apresentação - n. 14 (2013)

    Sebastião de Souza Lemes
    1-2
    • PDF (Português (Brasil))

Qualis

Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Make a Submission

Make a Submission

Keywords

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Acessos e Visibilidade

Flag Counter

Clustrmaps

Publisher

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

RPGE– Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, Brasil            e-ISSN: 1519-9029

DOI: 10.22633/rpge

Creative Commons License

Faculdade de Ciências e Letras, Campus de Araraquara, Unesp
Departamento Ciências da Educação
Rodovia Araraquara-Jaú, km 1
Caixa Postal 174 – CEP 14800-901
Araraquara – SP – Brasil

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.