English for specific purposes (ESP): characteristics and current tendencies in language teaching
DOI:
https://doi.org/10.29051/el.v2i1.8408Keywords:
English for Specific Purposes, English for Academic Purposes, Language without Borders,Abstract
The teaching area of English for Specific Purposes has consolidated itself as a teaching approach focused and oriented to attend specific learners’ needs interested in developing competences that help them to participate in occupational and/or academic contexts meaningfully. One of its branches, English for Academic Purposes, can be considered a current tendency in language teaching due to its aim at focusing on specific communicative needs of members that participate in the academic contexts either conducting research and publishing results or interacting with foreign researchers through the target language. The internalization process of Brazilian universities, the role of English as the language of science and English teaching programs at universities (such as Language without Borders) has intensified the proposal of courses for specific purposes, especially for academic purposes, which categorizes itself as a current tendency in English teaching contexts.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da Revista EntreLínguas. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.
Transferência de direitos autorais – autorização para publicação
Caso o artigo submetido seja aprovado para publicação, já fica acordado que o(s) autor(es) autoriza(m) a UNESP a reproduzi-lo e publicá-lo na EntreLínguas, entendendo-se os termos “reprodução” e “publicação” conforme definição respectivamente dos incisos VI e I do artigo 5° da Lei 9610/98. O artigo poderá ser acessado pela rede mundial de computadores (Internet), sendo permitidas, a título gratuito, a consulta e a reprodução de exemplar do artigo para uso próprio de quem a consulta, desde que haja a citação ao texto consultado. Essa autorização de publicação 328 EntreLínguas, Araraquara, v. 1, n .2, p. 323-328, jul./dez. 2015 não tem limitação de tempo, ficando a UNESP responsável pela manutenção da identificação do(s) autor(es) do artigo. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.

