Postproduction and sampler in two radicants Works
Parque de ruinas (Marília Garcia) and Reconstruccions of Liliana Porter
Keywords:
Poetry, postproduction, radicant, literatura, artAbstract
Nowadays it is posible to find artworks that are built from the recycling of elements and/or yuxtaposition of them, so that the activity of the contemporary artista would be oriented under the notion of Postproduction (Bourriaud) and the assembly, offering a new experience around the notion of authory in which we notice a work of sampler. The following article aims to read two radicant Works- the poetry book Parque de ruinas (Marília Garcia) and the Recontructions series by Liliana Porter- from the work of Postproduction of diverse elements and sampling as a form of articulation and elaboration of the subjectivity of their authors.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da Revista de Letras. Os originais deverão ser acompanhados de documentos de transferência de direitos autorais contendo assinatura dos autores.
É vedada a submissão integral ou parcial do manuscrito a qualquer outro periódico.
A responsabilidade do conteúdo dos artigos é exclusiva dos autores.
É vedada a tradução para outro idioma sem a autorização escrita do Editor ouvida a Comissão Editorial.