Analysis of the publicity of the <i>VEJA</i> magazine

Authors

  • Nilton Hernandes USP - Universidade de São Paulo/São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.21709/casa.v1i2.625

Keywords:

publicidade, revista VEJA, plano de expressão, plano de conteúdo, publicity, VEJA maganize, level of expression, level of content.

Abstract

This study aims to analyse one important publicity about Veja magazine e the mechanisms of production of meaning. We are interested about the values associated with the brand. The ad has three pages and was published in the magazine 30th anniversary edition. One of its main subject is the unemployment. Keywords: Publicity. VEJA Maganize. Level of Expression. Level of Content.

Author Biography

Nilton Hernandes, USP - Universidade de São Paulo/São Paulo

O presente estudo se concentra em uma importante publicidade da revista Veja para verificar que sentidos são manejados e acrescentados à marca. O anúncio tem três páginas e foi publicado na edição de aniversário de 30 anos da revista. Um dos principais temas abordados é o do desemprego.

Published

10/03/2008

Issue

Section

Papers