Intertextuality and Second-hand literature
offenses liable to crime in Edgar Allan Poe’s The cask of amontillado and Lygia Fagundes Telles’ Come see the sunset
Keywords:
Genette, Palimpsests, The cask of amontillado, Come see the sunset, IntertextualityAbstract
This article proposes an analysis of Edgar Allan Poe’s The cask of amontillado (1846) and Lygia Fagundes Telles’ Come see the sunset (2007), based on the theory of textual transcendence from Gerard Genette’s Palimpsests: second-hand literature (2010). As a relationship established between two texts, intertextuality is inevitable, and in that line of thought a work cannot exist without the influence of other writings previously written. Under that light, there is evidence that – although not explicitly – Telles’ short story dialogues with Poe’s in several aspects, which allows us to perceive the presence of hypertextuality.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da Revista de Letras. Os originais deverão ser acompanhados de documentos de transferência de direitos autorais contendo assinatura dos autores.
É vedada a submissão integral ou parcial do manuscrito a qualquer outro periódico.
A responsabilidade do conteúdo dos artigos é exclusiva dos autores.
É vedada a tradução para outro idioma sem a autorização escrita do Editor ouvida a Comissão Editorial.