Pierre bourdieu and the unveiling of interaction in the social world

Authors

  • Flavia Wegrzyn Martinez UENP – Universidade Estadual do Norte do Paraná. Centro de Ciências Humanas e da Educação. Jacarezinho – PR
  • Susana Soares Tozetto UEPG – Universidade Estadual de Ponta Grossa. Departamento de Educação. Ponta Grossa – PR

Keywords:

Bourdieu, Field, Habitus, Education,

Abstract

This article aims to present reflections on the contributions to education of Pierre Bourdieu’s Sociological Theory, understood as a field of struggle and combat; we will discuss, in particular, the concepts of field and habitus, which allow us to apprehend the engendering that permeates the social world, and the school, as a field where there is no neutrality.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Flavia Wegrzyn Martinez, UENP – Universidade Estadual do Norte do Paraná. Centro de Ciências Humanas e da Educação. Jacarezinho – PR

Doutoranda em Educação pela Universidade Estadual de Ponta Grossa- UEPG. Pesquisadora sobre Trabalho Docente - GEPTRADO/UEPG.Professora da Universidade Estadual do Norte do Paraná -  UENP -  CCHE - Colegiado de Biologia - Campus Jacarezinho - PR Coordenadora de Estágio Supervisionado Não Obrigatório.

Susana Soares Tozetto, UEPG – Universidade Estadual de Ponta Grossa. Departamento de Educação. Ponta Grossa – PR

Professora adjunta da Universidade Estadual de Ponta Grossa, Departamento de Educação, do Programa de Pós Graduação (Mestrado/Doutorado), e líder do grupo de pesquisa sobre o trabalho docente (GEPTRADO).Brasil.

Published

19/12/2016

How to Cite

MARTINEZ, F. W.; TOZETTO, S. S. Pierre bourdieu and the unveiling of interaction in the social world. Estudos de Sociologia, Araraquara, v. 21, n. 41, 2016. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/8456. Acesso em: 24 nov. 2024.