Fieldwork - notes for beginners in anthropology

Authors

DOI:

https://doi.org/10.29373/sas.v8i1.12748

Keywords:

Field diary, Interview, Anonymity, Beginner Anthropologist.

Abstract

The purpose of this article is to bring to the reader some discussions that were made in the fieldwork, ethics, subjectivity and engagement, taught by Professor Miriam Pillar Grossi. The classes were held at the Anthropology Undergraduate Course at the Federal University of Santa Catarina (UFSC) during the second semester of the 2014 school year. The goal here is to share some important questions about fieldwork with other beginners in Anthropology. Thus, the relationship between fieldwork and anthropology, the use of ethnographic diary and interviews, as well as reflections on anthropological writing will be addressed.

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Author Biography

Vítor Lopes Andrade, University of Sussex, Inglaterra

Doutorando em Antropologia Social na School of Global Studies da University of Sussex, Inglaterra. Mestre em Antropologia Social pela UFSC (Universidade Federal de Santa Catarina), com mobilidade na Universitat Jaume I, Espanha. Bacharel em Relações Internacionais pela Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP), com mobilidade na Universidade Técnica de Lisboa, Portugal. Sua dissertação de mestrado "Imigração e Sexualidade: solicitantes de refúgio, refugiados e refugiadas por motivos de orientação sexual na cidade de São Paulo" foi premiada pelo ACNUR - a Agência da ONU para os Refugiados - no III Concurso Nacional de Teses de Doutorado e Dissertações de Mestrado da Cátedra Sérgio Vieira de Mello (CSVM) - 2017. Bolsista de iniciação científica da FAPESP em 2013, tendo realizado parte da pesquisa na Universidade Nova de Lisboa, Portugal. Pesquisador do Núcleo de Estudos Linguísticos e Culturais (NELC/CNPq).

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Published

01/07/2019

How to Cite

LOPES ANDRADE, V. Fieldwork - notes for beginners in anthropology. Revista Sem Aspas , Araraquara, v. 8, n. 1, p. 103–114, 2019. DOI: 10.29373/sas.v8i1.12748. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/semaspas/article/view/12748. Acesso em: 24 nov. 2024.

Issue

Section

Artigos