Imaginary Africa: the practice teaching in the context of law 10.639 / 2003

Authors

  • Elisângela de Jesus Santos Professora EBTT. CEFET - Centro Federal de Educação Tecnológica. Programa de Pós- Graduação em Relações Étnico-Raciais. Bacharelado em Línguas Estrangeiras Aplicadas às Negociações Internacionais. Campus Maracanã. Rio de Janeiro – RJ - Brasil.
  • Sérgio Luiz de Souza UNIR - Universidade Federal de Rondônia. Departamento de Ciências Sociais. Porto Velho – RO - Brasil

DOI:

https://doi.org/10.26673/tes.v10i0.9612

Keywords:

Pedagogical practices, Law 10, 639 / 2003, Memory, Orality, Black culture, Imaginary Africa,

Abstract

This article reflects on the universe of cultural expressions of non-hegemonic groups in contemporary society as an integral part of contexts and pedagogical practices. Also, we want to think through the Africa Travel Design arts and black festivities as fundamental expressions to the application of Law 10.639 / 2003 in the Brazilian school system.

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Published

27/03/2017

How to Cite

SANTOS, E. de J.; SOUZA, S. L. de. Imaginary Africa: the practice teaching in the context of law 10.639 / 2003. Themes in Education and Health, Araraquara, v. 10, 2017. DOI: 10.26673/tes.v10i0.9612. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/tes/article/view/9612. Acesso em: 21 nov. 2024.

Issue

Section

Artigos - Área da Educação