Autonomy and external parameters: incompatible? Replacing the question within the Moodle workshop, in the company of Wittgenstein
DOI:
https://doi.org/10.29051/el.v1i1.8054Keywords:
Autonomy, Norm, Writing, Peer evaluation, Virtual learning centers, Wittgenstein,Abstract
I retake here the later philosophy of Wittgenstein and his conception of language to reflect on some central concepts and roles in language teaching, which are often treated dichotomously: autonomy vs. external parameters, focus on student vs. teacher, classroom learning vs. virtual learning centers, subjectivism vs. transparency/objectivity in evaluation. As an antidote to eventual generalizing excesses of methodological approaches or explanatory models, I propose that we assume a concrete perspective of the teacher in finding effective solutions to intervene in the learning process. I then give examples of how this attitude shows itself in the promotion of writing skills in basic German courses with the courseware Blaue Blume, using the Moodle Workshop for this purpose. I also discuss some technical details in the use of this tool and its tweaking options.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da Revista EntreLínguas. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.
Transferência de direitos autorais – autorização para publicação
Caso o artigo submetido seja aprovado para publicação, já fica acordado que o(s) autor(es) autoriza(m) a UNESP a reproduzi-lo e publicá-lo na EntreLínguas, entendendo-se os termos “reprodução” e “publicação” conforme definição respectivamente dos incisos VI e I do artigo 5° da Lei 9610/98. O artigo poderá ser acessado pela rede mundial de computadores (Internet), sendo permitidas, a título gratuito, a consulta e a reprodução de exemplar do artigo para uso próprio de quem a consulta, desde que haja a citação ao texto consultado. Essa autorização de publicação 328 EntreLínguas, Araraquara, v. 1, n .2, p. 323-328, jul./dez. 2015 não tem limitação de tempo, ficando a UNESP responsável pela manutenção da identificação do(s) autor(es) do artigo. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.