"Portuguese makes me happy": sharing emotions in PFL teaching and learning humanizing practices in a context mediated by computer
DOI:
https://doi.org/10.29051/el.v1i2.8063Keywords:
Portuguese as a foreign language, Teaching and learning, Emotions, Humanizing approach, Multilingual and multicultural context, Language teacher education,Abstract
What is the relationship between learning a language and feeling yourself happy? Which contexts and actions can promote more humanizing language learning? Based on the “learning language positivelly” assumption (GOMES DE MATOS, 1996, 2009, 2010, 2014), this study aims at characterizing a multilingual and multicultural virtual context (DE OLIVEIRA, 2014), which allows humanizing practices of Portuguese as foreign language (PFL) teaching and learning. In such context, a Mexican partner shows her positive emotions and feelings about learning PFL with a Brazilian partner. She also reflects about your earlier and not so humanizing experiences of learning PFL and about the role of language teacher in promoting well-being sensations in learning process. The results suggest that emotions must be considered if we wish to establish a belonging and identifying learning in a multilingual and multicultural context (MURPHEY; PROBER; GONZALES, 2010; BARCELOS, 2010; PELLIM, 2010; DE OLIVEIRA, 2014) and that the humanizing content of interactions supports the success of teaching and learning process and the language teacher’s reflection.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da Revista EntreLínguas. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.
Transferência de direitos autorais – autorização para publicação
Caso o artigo submetido seja aprovado para publicação, já fica acordado que o(s) autor(es) autoriza(m) a UNESP a reproduzi-lo e publicá-lo na EntreLínguas, entendendo-se os termos “reprodução” e “publicação” conforme definição respectivamente dos incisos VI e I do artigo 5° da Lei 9610/98. O artigo poderá ser acessado pela rede mundial de computadores (Internet), sendo permitidas, a título gratuito, a consulta e a reprodução de exemplar do artigo para uso próprio de quem a consulta, desde que haja a citação ao texto consultado. Essa autorização de publicação 328 EntreLínguas, Araraquara, v. 1, n .2, p. 323-328, jul./dez. 2015 não tem limitação de tempo, ficando a UNESP responsável pela manutenção da identificação do(s) autor(es) do artigo. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.