Active methodologies: a report on learning based on problems in science teaching
DOI:
https://doi.org/10.26673/tes.v15i1.12773Keywords:
Teaching-learning, Active methodology, Sciences teaching, Problem based learning.Abstract
Active methodologies are increasing in the teaching and learning process. This scenario, as a result of the insertion of ICT in the classroom. In this review, Problem-Based Learning was observed, which has goals of teaching about how and for what purpose water, effluent and sludge treatment is used. Active methodologies contribute to the training process of both the student and the teacher.Downloads
References
MACHADO, Regina; BOHM, Giani; BOHM, Emerson. Aprendizagem baseada em problemas: um estudo de caso na disciplina de tratamento de água, efluente e lodos. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 13, n.4, out./dez., 2018. ISSN 1982-5587. DOI: 10.21723/riaee.unesp.v13.n4.out/dez.2018.10497 Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10497/7704. Acesso em: 06 mar. 2018.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da Temas em Educação e Saúde. Os artigos publicados e as referências citadas na Temas em Educação e Saúde são de inteira responsabilidade de seus autores. É vedada a tradução para outro idioma sem a autorização escrita do Editor ouvida a Comissão Editorial.