Online project-based language learning
A collaborative experience
DOI:
https://doi.org/10.29051/el.v10iesp.1.18798Keywords:
Project-based Language Learning, Active Methodologies, Technologies, Teaching ExperienciesAbstract
This paper aims to share a collaborative experience between two teachers in the conception and implementation of a Project-Based Language Learning proposal. The initiative was developed in a distance learning format and involved students of English and Portuguese as foreign languages from three universities, one Brazilian and two American, culminating in the production of a bilingual e-book on social justice. The process was documented through oral narratives recorded by the teachers after synchronous meetings, reflecting on their experiences. The path taken for the proposal's development and the resources used are presented. In order to contribute to pedagogical initiatives that integrate technology and active methodologies, the successes achieved and challenges faced throughout the process are discussed. Collaboration among teachers is highlighted as a possibility to deal with the excessive time and dedication required in the conception and implementation of high-quality projects.
Downloads
References
ALDA, L. S. Metodologias (cri)ativas na escola: a multiplicidade da aprendizagem de língua inglesa baseada em projetos. 2018. 338 f. Tese (Doutorado em Letras) — Centro de Letras e Comunicação, Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, 2018.
DAMIANI, M. F. Entendendo o trabalho colaborativo em educação e revelando seus benefícios. Educar, Curitiba, n. 31, p. 213-230, 2008. DOI: 10.1590/S0104-40602008000100013. Disponível em: https://www.scielo.br/j/er/a/FjYPg5gFXSffFxr4BXvLvyx/abstract/?lang=pt. Acesso em: 15 jul. 2023.
HANDRIANTO, C.; RADMAN, M. A. Project Based Learning: a Review of Literature of its Outcomes and Implementation Issues. LET: Linguistics, Literature and English Teaching Journal, [S.I.], v., 8, n. 2, p.110-129, 2018. Disponível em: www.researchgate.net/publication/346530024_Project_Based_Learning_A_Review_of_Literature_on_Its_Outcomes_and_Implementation_Issues. Acesso em: 15 jul. 2023.
LAMER, J. 2018 Fundamentals of PBLL Online Institute: Lesson 1. YouTube, 2018. Disponível em: https://www.youtube.com/watch?v=cjdmNi0jH5Q. Acesso em: 15 jul. 2023.
LARMER, J.; MERGENDOLLAR, J.; BOSS, S. Setting the standard for projectbased learning: a proven approach to rigorous classroom instruction. Alexandria: ASCD, 2015.
MORÁN, J. M. Mudando a educação com metodologias ativas. In: SOUZA, C. A.; TORRES-MORALES, O. E. (orgs.). Convergências midiáticas, educação e cidadania: aproximações jovens. Ponta Grossa: UEPG, 2015.
MONTGOMERY, C. 2018 Fundamentals of PBLL Online Institute: Lesson 2. YouTube, 2018. Disponível em: https://www.youtube.com/watch?v=N89THLIAB6Q. Acesso em: 15 jul. 2023.
TENG, F. M. Autonomy, agency and identity in teaching and learning English as foreign language. Singapore: Springer, 2019.
THOMAS, J. W. A review of research on project-based learning. 2000. Disponível em: http://www.bie.org/index.php/site/RE/pbl_research/29. Acesso em: 15 jul. 2023.
TRILLING, B.; FADEL, C. 21st Century Skills: Learning for life in our times. San
Francisco: Jossey-Bass, 2009.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da Revista EntreLínguas. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.
Transferência de direitos autorais – autorização para publicação
Caso o artigo submetido seja aprovado para publicação, já fica acordado que o(s) autor(es) autoriza(m) a UNESP a reproduzi-lo e publicá-lo na EntreLínguas, entendendo-se os termos “reprodução” e “publicação” conforme definição respectivamente dos incisos VI e I do artigo 5° da Lei 9610/98. O artigo poderá ser acessado pela rede mundial de computadores (Internet), sendo permitidas, a título gratuito, a consulta e a reprodução de exemplar do artigo para uso próprio de quem a consulta, desde que haja a citação ao texto consultado. Essa autorização de publicação 328 EntreLínguas, Araraquara, v. 1, n .2, p. 323-328, jul./dez. 2015 não tem limitação de tempo, ficando a UNESP responsável pela manutenção da identificação do(s) autor(es) do artigo. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.

