The development of reflextive thinking in online activities and the inicial training of language teachers
DOI:
https://doi.org/10.29051/el.v2i2.8354Keywords:
Information and communication technologies in education, 21st, century learning, Reflective thinking, Initial training of language teachers,Abstract
Our objective in this article is to address, firstly, principles related to information and communication technologies (ICT) in education and 21st century learning, focusing on computer literacy, the importance of ICT in initial training of language teachers and the development of reflective thinking in the online context. After considering some theoretical assumptions, we will present an action research conducted in a Federal University in the discipline of Teaching Methodology for English for Specific Purposes. Finally, we present the results of the analysis of data collected through three instruments, during a semester of online activities in the discipline mentioned above, and our consideration of ICT applied to language teaching and teacher training.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da Revista EntreLínguas. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.
Transferência de direitos autorais – autorização para publicação
Caso o artigo submetido seja aprovado para publicação, já fica acordado que o(s) autor(es) autoriza(m) a UNESP a reproduzi-lo e publicá-lo na EntreLínguas, entendendo-se os termos “reprodução” e “publicação” conforme definição respectivamente dos incisos VI e I do artigo 5° da Lei 9610/98. O artigo poderá ser acessado pela rede mundial de computadores (Internet), sendo permitidas, a título gratuito, a consulta e a reprodução de exemplar do artigo para uso próprio de quem a consulta, desde que haja a citação ao texto consultado. Essa autorização de publicação 328 EntreLínguas, Araraquara, v. 1, n .2, p. 323-328, jul./dez. 2015 não tem limitação de tempo, ficando a UNESP responsável pela manutenção da identificação do(s) autor(es) do artigo. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.