Working with the discursive genre profile: experience report with ELF and PAL students
DOI:
https://doi.org/10.29051/el.v2i1.8383Keywords:
Discursive Genre, Spanish Language, Portuguese Language, Profile,Abstract
Considering that the way we communicate is by means of statements, embodied within discursive genres (BAKHTIN, 2015), these should be considered when working with foreign languages in order to enable students to use the languages in different contexts of communication. Therefore, in this paper, we define discursive genres and discuss the specifics that should be considered when working the genres with students. Finally, through reporting and evaluating an activity with the discursive genre profile, we analyze how the didactic transposition to the classroom occurred. This activity was applied to two UFMG classes, a Spanish class for undergraduate language students and one Portuguese class as an additional language, for foreign students who are studying in Brazil.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da Revista EntreLínguas. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.
Transferência de direitos autorais – autorização para publicação
Caso o artigo submetido seja aprovado para publicação, já fica acordado que o(s) autor(es) autoriza(m) a UNESP a reproduzi-lo e publicá-lo na EntreLínguas, entendendo-se os termos “reprodução” e “publicação” conforme definição respectivamente dos incisos VI e I do artigo 5° da Lei 9610/98. O artigo poderá ser acessado pela rede mundial de computadores (Internet), sendo permitidas, a título gratuito, a consulta e a reprodução de exemplar do artigo para uso próprio de quem a consulta, desde que haja a citação ao texto consultado. Essa autorização de publicação 328 EntreLínguas, Araraquara, v. 1, n .2, p. 323-328, jul./dez. 2015 não tem limitação de tempo, ficando a UNESP responsável pela manutenção da identificação do(s) autor(es) do artigo. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.