Digital literacy and audiovisual, improvers of collaborative learning of portuguese and spanish as additional languages
DOI:
https://doi.org/10.29051/el.v2i1.8490Keywords:
Digital literacy, Audiovisual resources, Teaching and learning languages, ITs, Teletandem,Abstract
This study aims to discuss digital literacy and audiovisual resources as improvers of Portuguese and Spanish collaborative learning as additional languages. Digital information and communication technologies are very promising paths to the educational field and in particular for language teaching from a linguistic-cultural point of view. In this bias, we can observe the teletandem as an improver instrument of actual authentic practices concerning the contact with languages, in a cross-cultural universe. Therefore, we recognize the importance of digital literacy and audiovisual resources to promote the teaching-learning process, among other things, by improving the linguistic- cultural authenticity suggested by teletandem. Thus, we observe, in this discussion, that when students have full knowledge of skills inherent to digital literacy, they successfully make use of audiovisual resources and ensure good results in the acquisition of languages, which can be proved by practices carried out in the context of institutional Teletandem.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da Revista EntreLínguas. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.
Transferência de direitos autorais – autorização para publicação
Caso o artigo submetido seja aprovado para publicação, já fica acordado que o(s) autor(es) autoriza(m) a UNESP a reproduzi-lo e publicá-lo na EntreLínguas, entendendo-se os termos “reprodução” e “publicação” conforme definição respectivamente dos incisos VI e I do artigo 5° da Lei 9610/98. O artigo poderá ser acessado pela rede mundial de computadores (Internet), sendo permitidas, a título gratuito, a consulta e a reprodução de exemplar do artigo para uso próprio de quem a consulta, desde que haja a citação ao texto consultado. Essa autorização de publicação 328 EntreLínguas, Araraquara, v. 1, n .2, p. 323-328, jul./dez. 2015 não tem limitação de tempo, ficando a UNESP responsável pela manutenção da identificação do(s) autor(es) do artigo. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.

