Problematizing teaching and learning practices on Moodle platform: approaches with hybrid methodology
DOI:
https://doi.org/10.29051/el.v2i2.8773Keywords:
Technologies, Virtual learning modalities, Moodle, Hybrid teaching,Abstract
This chapter aims to accomplish a reflective-critical study about Moodle teaching experiences in the disciplines of the Didactics of the undergraduate degree in French and Portuguese at the University of São Paulo. We will present the theoretical foundations that support this study, more particularly, the transformations brought by Information and Communication Technologies and Internet and the consequences in the learning culture (COLL; MONEREO, 2010; KENSKI, 2008). We will also discuss the general framework of teaching methods brought by these changes in the teaching and learning approaches, specifically in hybrid modality (COLL; MONEREO, 2010; VALENTE, 2014; BACICH et al., 2015). Afterwards, we will describe the Moodle activities and discuss the limits and possibilities generated by this study in relation to other modalities. Finally, we will propose some aspects that could guide other studies and research in this area of expertise.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da Revista EntreLínguas. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.
Transferência de direitos autorais – autorização para publicação
Caso o artigo submetido seja aprovado para publicação, já fica acordado que o(s) autor(es) autoriza(m) a UNESP a reproduzi-lo e publicá-lo na EntreLínguas, entendendo-se os termos “reprodução” e “publicação” conforme definição respectivamente dos incisos VI e I do artigo 5° da Lei 9610/98. O artigo poderá ser acessado pela rede mundial de computadores (Internet), sendo permitidas, a título gratuito, a consulta e a reprodução de exemplar do artigo para uso próprio de quem a consulta, desde que haja a citação ao texto consultado. Essa autorização de publicação 328 EntreLínguas, Araraquara, v. 1, n .2, p. 323-328, jul./dez. 2015 não tem limitação de tempo, ficando a UNESP responsável pela manutenção da identificação do(s) autor(es) do artigo. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.