A differentiated approach to health education in high school
DOI:
https://doi.org/10.26673/tes.v15i2.13056Keywords:
Health, Educational game, Active methodology, Teaching instrument.Abstract
Educational games are very useful tools to help teaching in schools, especially for more complex content in which students have difficult to fix what they’ve learned. The health theme addressed in high school fits into the group of subjects difficult to fix by students, given the high number of names and characteristics to be learned, the use of the game "San San da Saúde" suggested as a different way of addressing the topic by making it more fun and friendly for students. It was observed that the students evaluated the results of the game, as a didactic instrument, in a very positive way, giving evidence that the learning was facilitated with its use, mainly due to how this instrument was used.
Downloads
References
ANTONIA, B. D.; FUJIWARA, R. I.; MARQUES, R. N. O jogo San San como recurso didático de apoio nas discussões sobre nutrientes reguladores no ensino fundamental. Temas em Educação e Saúde, [S.l.], p. 301-316, nov. 2017. ISSN 2526-3471. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/tes/article/view/10679. Acesso em: 22 sep. 2019. DOI: https://doi.org/10.26673/rtes.v13.n2.jul-dez.2017.10679.
DE ALENCAR, E. S.; DE OLIVEIRA, M. dos S. Matemática nos jogos e brincadeiras na educação infantil em pesquisas brasileiras. Revista Areté - Revista Amazônica de Ensino de Ciências, v. 11, n. 24, p. 87-103, 2019.
FREIRE, P. Pedagogia do oprimido. 17. ed. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1987.
MAFUANI, F. Estágio e sua importância para a formação do universitário. Instituto de Ensino superior de Bauru, 2011.
MARQUES, R. N. Considerações sobre metodologia e recursos didáticos de ensino: limites de possibilidades. In: MASSABNI, V. G. Ensaios pedagógicos e a docência no ensino superior, Ribeirão Preto: Funpec Editora, 2017.
PIAGET, J. Psicologia e pedagogia. Tradução de Dirceu Accioly Lindoso e Rosa Maria Ribeiro da Silva. São Paulo e Rio de Janeiro: Editora Forense, 1970.
VYGOTSKY, L. S. Obras escolhidas: problemas de psicologia geral. Fuenlabrada, Madrid: Gráficas Rogar. 1982. 387 p.
WACHHOLZ, G. R.; ARROSI, R. M.; DE ANTONI, C. Elaboração e aplicação do jogo de tabuleiro ‘caminhando pelo sus’: relato de experiência. Temas em Educação e Saúde, [S.l.], p. 159-168, jul. 2019. ISSN 2526-3471. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/tes/article/view/12092/8362. Acesso em: 22 sep. 2019. DOI: https://doi.org/10.26673/tes.v15i1.12092.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da Temas em Educação e Saúde. Os artigos publicados e as referências citadas na Temas em Educação e Saúde são de inteira responsabilidade de seus autores. É vedada a tradução para outro idioma sem a autorização escrita do Editor ouvida a Comissão Editorial.