As características da organização do processo de ensino de estudantes-filólogos chineses o vocabulário homônimo da língua russa

Autores

DOI:

https://doi.org/10.29051/el.v7iesp.8.16369

Palavras-chave:

Estudantes-filólogos chineses, Homônimos, Homógrafos, Princípios de treinamento, Estratégias de treinamento, Um conjunto de exercícios

Resumo

O artigo discute as questões do ensino do vocabulário homônimo da língua russa a estudantes chineses - filólogos. Os autores propõem uma descrição da organização do processo de ensino do vocabulário homônimo como sistema, uma análise de seus elementos constituintes e das relações existentes entre eles. É determinado o conjunto necessário de competências e habilidades, permitindo ao indivíduo utilizar corretamente os homônimos da língua russa no processo de comunicação, bem como as dificuldades específicas que os estudantes chineses enfrentam no processo de estudo do vocabulário homônimo. O artigo também formula os princípios básicos para ensinar a estudantes-filólogos chineses os homônimos da língua russa e descreve um conjunto de exercícios. Todas as disposições do artigo são ilustradas por exemplos. O material desse artigo foi usado no Projeto Planejado de Filosofia e Ciências Sociais da Província de Heilongjiang (2020) , A Pesquisa Prática de Cultivar os Professores de Língua Estrangeira Compostos na Província de Heilongjiang a partir da Visão de Perspectiva de ESP (20YYD218).

Downloads

Não há dados estatísticos.

Referências

Balykhina, T. M., Zhao Yujiang. 2009. What are they like, Chinese? Ethnomethodical aspects of teaching Russian lan- guage to the Chinese // Higher education today. No. 5. - P. 16–22. (In Russian)

Fan Y. 2020.The use of homonyms in teaching the Russian language Chinese students at the initial stage /Y. Fan, E. N. Tarasova // The professor of XXI century. - No. 1-1. - S. 175-181. - DOI 10.31862 / 2073- 9613-2020-1-175-181. (In Russian)

Guzarova N.I., Petrovskaya T.S. 2009. On the issue of improving the efficiency of adaptation of Chinese students to the academic and socio-cultural environment of Siberian University (based on the material of the Tomsk Polytechnic University) // Russian-Chinese linguistic ties and problems of anticivilization communication in the modern world: the materials of international, scientific-practical conf. (Omsk, 18-19 November 2009). Omsk: OmGPU.pp.26–29. (In Russian)

Ignatova, I.B. 1997. Teaching the grammatical structure of speech of foreign students-philologists as the basis for the formation of the lain accordance with the conditions of the speech situation, and personality of the future professor: dis. Dr. ped. Sciences/ I.B. Ignatova. SPb. -420p. (In Russian)

Ignatova, I.B. 2004. Communicative culture of the linguistic personality of students-philologists/IB Ignatova, SM Andreeva. Belgorod: BelGU Publishing House. -200p. (In Russian)

Ignatova, I.B. Linguo-methodical system of teaching the homonyms of the Russian language (anthropocentric approach) foreign students-philologists: monograph / Ignatov I., Kuleshova R. V.; Belgorod State un-t, Petrovskaya acad. Sciences and Arts (Belgorod branch), the Department of Russian language and intercultural communication. - St. Petersburg; Belgorod: Belgorod State University. - 214 p. (In Russian)

Ivanova M.A. 2001. Social and psychological adaptation of foreign students to the higher school of Russia: Dis. Dr. psychol. sciences. SPb. -353 p.

Kalmykov P.N. 2009.Chinese student youth in Moscow. Migration flow resource or Russian counterparties in China? // Bulletin of the Russian State University for the Humanities. - No. 2. - P. 234–250. (In Russian)

Kosheleva E.Yu. 2013. Ethnopsychology features of the model of teaching Chinese students / E. Yu. Kosheleva, Ya. Pak, E. Chernobilski // Modern problems of science and education. - No. 2. - P. 258. (In Russian)

Kovanova M. S. 2021. Interaction between Russia and China in the educational sphere / M. S. Kovanova. - Text: direct // Young scientist. - No. 1 (343). - S. 123-126. - URL: https://moluch.ru/archive/343/77201/ (date of access: June 29, 2021). (In Russian)

Shatilov S. F. 1985. Actual problems of teaching the Russian language foreign students / S. F. Shatilov. - L.: Leningrad State University. -153p.

Publicado

30/12/2021

Como Citar

WANG, M.; KULESHOVA, R. V.; ANDREEVA, S. M. As características da organização do processo de ensino de estudantes-filólogos chineses o vocabulário homônimo da língua russa. Revista EntreLinguas, Araraquara, v. 7, n. esp.8, 2021. DOI: 10.29051/el.v7iesp.8.16369. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/entrelinguas/article/view/16369. Acesso em: 22 dez. 2024.

Artigos mais lidos pelo mesmo(s) autor(es)