The missing page: contributions to a history of language teaching in Brazil
DOI:
https://doi.org/10.29051/el.v1i2.8059Keywords:
Language teaching history in Brazil, Language Learning and Teaching, Teaching languages, historical aspects, History of language teaching, Language teacher education,Abstract
Language teaching is a professional practice and a theoretical area. This area is also known as Acquisition and Language Teaching (ALT) or simply Language Teaching, and includes the process of educating agents that contribute to these processes. These processes have always existed in the educational history of the country, but the literature is scarce and there is very little supply of this specialty as a discipline in the curricula of Letras Courses in the area of Language Studies. In this article, I return to writing about the history of characters, costumes and storyline of language teaching in Brazil not to signal periods but to point to the emergence in the area of points of consciousness, as I turn to a discussion of the lack of a historical sense of the field of language teaching (foreign languages in general and Portuguese as a FL in particular) to form a mature and thriving scientific discipline of FL history in undergraduate curricula of Letras courses and in postgraduate programs in Appolied Linguistics in the country.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da Revista EntreLínguas. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.
Transferência de direitos autorais – autorização para publicação
Caso o artigo submetido seja aprovado para publicação, já fica acordado que o(s) autor(es) autoriza(m) a UNESP a reproduzi-lo e publicá-lo na EntreLínguas, entendendo-se os termos “reprodução” e “publicação” conforme definição respectivamente dos incisos VI e I do artigo 5° da Lei 9610/98. O artigo poderá ser acessado pela rede mundial de computadores (Internet), sendo permitidas, a título gratuito, a consulta e a reprodução de exemplar do artigo para uso próprio de quem a consulta, desde que haja a citação ao texto consultado. Essa autorização de publicação 328 EntreLínguas, Araraquara, v. 1, n .2, p. 323-328, jul./dez. 2015 não tem limitação de tempo, ficando a UNESP responsável pela manutenção da identificação do(s) autor(es) do artigo. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.