Health education with children about the new coronavirus infection
Experience report
DOI:
https://doi.org/10.26673/tes.v18i00.15786Keywords:
Education, Health, Kids, COVID-19Abstract
This article aims to describe the activities of an education and health project, carried out with children enrolled in a Nursery School in a city located in Bahia. This is an experience report, with a descriptive approach, of the project ‘‘Health education with children on the infection by the new coronavirus’’. The activities took place in July 2021 and took place at the age of eight. The methodology adopted in the approach of children to biosafety, based on children's culture, articulating the way they think and their languages. The realization made it possible for the children to reflect on the occurrence of the meetings in the discovery of their role with the construction of knowledge and scientific knowledge of the school community.
Downloads
References
COTONHOTO, L. A.; ROSSETTI, C. B.; MISSAWA, D. D. A. A importância do jogo e da brincadeira na prática pedagógica. Constr. Psicopedag, v. 27, n. 28, p. 37-47, 2019. Disponível em: http://pepsic.bvsalud.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1415-69542019000100005. Acesso em: 8 ago. 2021.
FISCARELLI, S. H.; MORGADO, C. L.; UEHARA, F. M. Objetos de aprendizagem e alfabetização: uma proposta de uso de recursos lúdicos para crianças com dificuldades de aprendizagem. Conhecimento & Diversidade, v. 9, n. 18, p. 144-160, jul./set. 2017. Disponível em: https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/conhecimento_diversidade/article/view/4107. Acesso em: 16 ago. 2021.
PALMA, M. S. Representações das crianças sobre o brincar na escola. Revista Portuguesa de Educação, v. 30, n. 2, p. 203-221, 2017. Disponível em: https://www.redalyc.org/pdf/374/37453714010.pdf. Acesso em: 18 ago. 2021.
PASSOS, C. O.; ALMEIDA, I. S. A intervenção da realidade na formação do cidadão em um ambiente escolar. Portal de Revistas UNISUAM, v. 2, n. 1, p. 72-77, 2017. Disponível em: http://apl.unisuam.edu.br/revistas/index.php/projectus/article/view/25254146.2017v2n1p72. Acesso em: 13 ago. 2021.
SARMENTO, M. J.; TREVISAN, G. A crise social desenhada pelas crianças: imaginação e conhecimento social. Educar em Revista, Curitiba, n. esp. 2, p. 17-34, set. 2017. Disponível em: https://www.scielo.br/j/er/a/4kx5YwwP8nsgrXfDnBJMBWd/?lang=pt&format=pdf. Acesso em: 16 ago. 2021.
SILVA, R. S. L. M. A arte de contar histórias na educação infantil. Revista Even. Pedagóg., v. 8, n. 1, p. 207-223, jan./jul. 2017. Disponível em:
https://web.archive.org/web/20180413231318id_/http://sinop.unemat.br/projetos/revista/index.php/eventos/article/viewFile/2835/2040. Acesso em: 10 ago. 2021.
SILVA, T. S. G. Ensino de ciências e experimentação nos anos iniciais: da teoria à prática. Revista pró-discente, v. 25, n. 1, p. 41-53, jan./jun. 2019. Disponível em: https://periodicos.ufes.br/prodiscente/article/view/20913. Acesso em: 10 ago. 2021.
WESCHENFELDER, G. V.; FRADKIN, S.; YUNES, M. A. M. Super-heróis como Recursos para Promoção de Resiliência em Crianças e Adolescentes. Psicologia: Teoria e Pesquisa, v. 33, e33425, p. 1-8, 2018. Disponível em: https://www.scielo.br/j/ptp/a/6XBYR8PNjcqVG9LSsVK3G6q/?lang=pt&format=pdf. Acesso em: 15 ago. 2021.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da Temas em Educação e Saúde. Os artigos publicados e as referências citadas na Temas em Educação e Saúde são de inteira responsabilidade de seus autores. É vedada a tradução para outro idioma sem a autorização escrita do Editor ouvida a Comissão Editorial.