Alteration and education: an intersubjective dialogue for the vies of diversity

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30715/rbpe.v20.n1.2018.11273

Keywords:

Otherness, Education, Sexual diversity.

Abstract

This essay aims to promote a dialogue with sexual diversity in education, placing as challenge the construction of a culture open to multiple languages and differences, as a way to reduce prejudice, discrimination and learn with multiplicity in school. Based on the philosophy of Emmanuel Lévinas, we are provoked to learn from each other, towards the formation of a collective intelligence that promotes life and qualifies social and diverse knowledge, going beyond the repetition of historically constituted gender identities. The complexity of the task implies recognizing the other by means of actions that allow the emergence of biased immobilism, reconstructing pedagogical practices that express the richness of identities through cultural dialogue rethought with the possibilities of diversity and plurality.

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Author Biographies

Adilson Cristiano Habowski, Universidade La Salle/UNILASALLE

Mestrando em Educação na Universidade La Salle e bolsista CAPES. Membro do Núcleo de Pesquisas sobre Tecnologias na Educação - NETE/CNPq.

Elaine Conte, Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade La Salle - UNILASALLE

Doutora em Educação (UFRGS). Professora do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade La Salle - UNILASALLE, Canoas. Líder do Núcleo de Pesquisas sobre Tecnologias na Educação - NETE/CNPq.

Daniel Felipe Jacobi, Universidade La Salle/UNILASALLE

Membro do Núcleo de Pesquisas sobre Tecnologias na Educação - NETE/UNILASALLE/CNPq.

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Published

16/01/2018

How to Cite

HABOWSKI, A. C.; CONTE, E.; JACOBI, D. F. Alteration and education: an intersubjective dialogue for the vies of diversity. DOXA: Revista Brasileira de Psicologia e Educação, Araraquara, v. 20, n. 1, p. 65–79, 2018. DOI: 10.30715/rbpe.v20.n1.2018.11273. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/doxa/article/view/11273. Acesso em: 21 nov. 2024.