Formação da atividade cognitiva dos alunos na educação ao longo da vida

Autores

DOI:

https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.6.16126

Palavras-chave:

Atividade cognitiva, Processo de aprendizagem, FSES, Auto-estudo, Autodesenvolvimento

Resumo

A integração e a globalização na estrutura e nas diversas esferas da atividade humana exigem a modernização do espaço educacional, que deve formar indivíduos ativos e criativos que necessitam de uma formação teórica e prática aprofundada. Afinal, hoje é de particular importância a capacidade de pensar, ou seja, isolar e analisar fenômenos, processos, perceber o essencial neles, tirar conclusões adequadas, fazer avaliações e tomar decisões oportunas e equilibradas. O artigo também discute as questões do aumento da atividade cognitiva dos alunos no contexto da implementação da Padrão Educacional do Estado Federativo (FSES, sigla em inglês). Em primeiro lugar, estamos falando do desenvolvimento de técnicas e métodos para a formação de habilidades para aquisição independente de conhecimento, sem o qual é muito difícil para uma pessoa viver no mundo moderno. Uma compreensão correta do Padrão Educacional do Estado Federativo e sua implementação no terreno melhorará qualitativamente a formação de um aluno moderno - um futuro especialista.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Referências

BABASKINA, E. G. Factors of the formation of students' cognitive activity in the process of mastering the translation strategy. Scholarly notes. Electronic scientific journal of Kursk State University, v. 4, n. 28, 2013.

GORSHKOVA, O. O. Formation of cognitive activity of students of technical universities as a means of preparing for innovative activities. Basic Research, n. 6, p. 38-41, 2005.

GORSHKOVA, O. O. Independent work as a factor in the formation of students' cognitive activity. Izvestia of the Russian State Pedagogical University. AI Herzen, v. 8, n. 41, 2007.

KOKORINA, I. N.; DERYABINA, N. V. Features of university training of specialists for professional activity. Problems of Higher Education, v. 1, p. 31-32, 2010.

KRUTOVA, I. YU. Acmeological guidelines for the formation of students' cognitive activity in the process of teaching a foreign language. European Social Science Journal, n. 8, p. 192-197, 2015.

LAVRENT'EV, S. Y. Formation of cognitive activity of students in the study of entrepreneurial disciplines. Psychology and pedagogy: methods and problems of practical application, n. 5-3, 2009.

LAVRENT'EV, S. Y.; KRYLOV, D. A. On the role of the personality-activity approach in the formation of the cognitive activity of university students. Psychology and pedagogy: methods and problems of practical application, n. 11-2, 2010.

LUZINA, T. V. Pedagogical conditions for the formation of cognitive activity of students of the Faculty of Economics in the system of higher professional education. 2006. Thesis (Doctoral) – State University, 2006.

MIKHAILOV, A. N.; SIMENOVA, N. M. Business Game in Forming the Cognitive Activity of Students of the Technical University. Pedagogical Education and Science, n. 6, p. 72-75. 2013.

SHVEDOVA, YA. V. Pedagogical conditions for forming the cognitive activity of students in the system of higher professional education. Science and World, v. 2, n. 5, p. 108-109, 2015.

ZAKHAROVA, N. I. Formation of students' cognitive activity using innovative teaching technologies. Council of Rectors, n. 2, p. 23-29, 2014.

ZAVALISHINA, E. V. Formation of cognitive activity of students in physical culture lessons. Science and Practice of Regions, n. 1, p. 67-69, 2018.

Publicado

30/12/2021

Como Citar

SERGIN, A. A.; SHICHIYAKH, R. A.; RUDENKO, I. V. Formação da atividade cognitiva dos alunos na educação ao longo da vida. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp.6, p. 3660–3671, 2021. DOI: 10.22633/rpge.v25iesp.6.16126. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/16126. Acesso em: 24 abr. 2024.