State of knowledge of public and private relations in brazilian postgraduation programs in education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22633/rpge.v24i1.12895

Keywords:

State of the art, State of knowledge, Public and private relations, Postgraduate program in education, Brazil.

Abstract

The present text aims to present a mapping through the State of Knowledge regarding the theme “Public-Private Relations” in Education (RPPE) in Master's dissertations and doctoral theses developed in the Graduate Programs in Education (PPGEs) of the Brazil, from 1994 to 2018. This is an exploratory and qualitative research which also aimed to understand the evaluation attributed by the Coordination for the Improvement of Higher Level Personnel (CAPES) to the Brazilian PPGEs in the 2013-2016 quadrennium, besides realizing, the growth of the study of the RPPE thematic in the Brazilian postgraduate in order to verify some gaps in the configuration of the productions on the thematic in question.

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Author Biographies

Marina Silveira Bonacazata Santos, Universidade Estadual de Maringá (UEM)

Graduanda em Ciências Biológicas pela Universidade Estadual de Maringá. Pesquisadora do Grupo de Estudos e Pesquisas em Políticas Educacionais, Gestão e Financiamento da Educação (GEPEFI/CNPq).

Jani Alves da Silva Moreira, Universidade Estadual de Maringá (UEM)

Docente Adjunta do Programa de Pós-Graduação em Educação e do Departamento de Educação da Universidade Estadual de Maringá. Líder do Grupo de Estudos e Pesquisas em Políticas Educacionais, Gestão e Financiamento da Educação (GEPEFI/CNPq). Pós-Doutora em Educação pela Universidade Federal do Paraná (UFPR), com estágio pós-doutoral na Universidade de Salamanca (USA/ Espanha).

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Published

06/01/2020

How to Cite

SANTOS, M. S. B.; MOREIRA, J. A. da S. State of knowledge of public and private relations in brazilian postgraduation programs in education. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 24, n. 1, p. 117–131, 2020. DOI: 10.22633/rpge.v24i1.12895. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/12895. Acesso em: 13 may. 2024.

Issue

Section

Artigos