Phono-stylistic features of small prose by E. Canetti
DOI:
https://doi.org/10.29051/el.v7iesp.3.15714Keywords:
Online course material, EFL students, Writing abilityAbstract
Linguistics as the science of language, its social nature and functions, the laws of its functioning, historical development includes many sections that consider various aspects of language - first of all, sounds (phonetics, phonology), words (morphology), sentences (syntax) and values (semantics). One of these sections is phono-stylistics, the task of which is to study the sound aspects of speech, the sound organization of the text, and sound effects in a work of art. The phonetic means of stylistics are the frequency of phonemes, sound repetitions, sound reproduction, and rhyme use. The study of a work of art from the point of view of phonetics plays a special role insofar as the analysis of the use of phonetic means (melody, rhythm, tempo, tone, accent, rate of speech, the use of certain sounds) in a text, sound support, stylistic meaning of the subtext helps to reveal the ideological intention of the author and to comprehend the aesthetic and emotional depth of a work. The purpose of this article is to consider the phono-stylistic, or rather rhythmic-intonational, features of Elias Canetti's short prose; for convenience, we will use the term “miniature”, “story” in this article, recognizing certain conventions within this genre modification.
Downloads
References
ALLEMANN, B. Elias Canetti: ein ohrenzeuge. In: Hüter der verwandlung. Beiträge zum Werk von Elias Canetti. München: Hanser, 1985. p. 237-245.
CANETTI, E. Der ohrenzeuge. Fünfzig charaktere. Moscow: Fischer Taschenbuch Verlag, 1995. 96 p.
CANETTI, E. The man of our century. Translation by N.S. Pavlova. Moscow: Progress, 1990. 474 p.
HANSEL, M. Elias Canetti: das hörwerk 1953–1991. Prosa, dramen, essays, vorträge, reden, gespräche. Hg. von Robert Galitz, Kurt Kreiler und Katharina Theml. Moscow, 2005.
HARTUNG, R. Der ohrenzeuge und andere charaktere. Canetti lesen. Erfahrungen mit seinen Büchern. Hanser , 1975. p. 86-90.
LAEMMLE, P. Macht und ohnmacht des ohrenzeugen. Canetti lesen. Erfahrungen mit seinen Büchern. München; Wien: Carl Hanser Verlag, 1975. p. 47-61.
REINISCH, L. Elias Canetti und seine kritiker. In: Merkur. 1975. p. 884-887.
SHASTINA, E. M. The creativity by Elias Canetti: problems of poetics. Kazan: Publishing House "FAN", 2004. 288 p.
SHASTINA, E. M. Typification of the era in "50 characters" by Elias Canetti: on the problem of genre. Scientific Dialogue, v. 8, n. 56, p. 84-96, 2016.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da Revista EntreLínguas. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.
Transferência de direitos autorais – autorização para publicação
Caso o artigo submetido seja aprovado para publicação, já fica acordado que o(s) autor(es) autoriza(m) a UNESP a reproduzi-lo e publicá-lo na EntreLínguas, entendendo-se os termos “reprodução” e “publicação” conforme definição respectivamente dos incisos VI e I do artigo 5° da Lei 9610/98. O artigo poderá ser acessado pela rede mundial de computadores (Internet), sendo permitidas, a título gratuito, a consulta e a reprodução de exemplar do artigo para uso próprio de quem a consulta, desde que haja a citação ao texto consultado. Essa autorização de publicação 328 EntreLínguas, Araraquara, v. 1, n .2, p. 323-328, jul./dez. 2015 não tem limitação de tempo, ficando a UNESP responsável pela manutenção da identificação do(s) autor(es) do artigo. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.