Application and use of quimsimulator software in chemistry discipline

Authors

  • Simone Moraes Stange Universidade Federal de São Carlos (UFSCar)

DOI:

https://doi.org/10.22633/rpge.v21.n.esp3.2017.10088

Keywords:

Chemistry teaching. Communication artifacts. Pedagogical process. Digital culture.

Abstract

Describes the characteristics and possibilities of uses of the application QuimSimulator, software idealized as teaching-learning tool in the discipline of Chemistry. It relates a series of concepts and arguments that, in the first instance, support the assumptions by which the project was oriented; in the second phase, validate the determinants of the target audience, activities and application profile. It makes it possible to affirm the alignment of the interests of development of a more current and dynamic pedagogical process with the possibilities of using this type of tool.

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Author Biography

Simone Moraes Stange, Universidade Federal de São Carlos (UFSCar)

Possui graduação em Ciências - Licenciatura 1º Grau pela Faculdade de Ciências e Letras de Mafra (1982), graduação em Ciências -Licenciatura Plena - Habilitação em Química - Faculdades Integradas de Santa Cruz do Sul (1992), graduação com Diploma Superior de Español - Universidad de Salamanca (2002), graduação com Diploma Básico de Español - Universidad de Salamanca (1996), Mestrado em "Educación con énfasis en Gestión Educacional - Universidad Autónoma de Asunción - Paraguai" (2003), Mestrado em Ensino de Ciência e Tecnologia pela Universidade Tecnológica Federal do Paraná - UTFPR - Campus Ponta Grossa (2012), Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - Universidade Federal de São Carlos - UFSCar. Professora titular na disciplina de química, na Secretaria do Estado da Educação - SED - Santa Catarina - Brasil. Tem experiência na área de Química, atuando principalmente nos seguintes temas: química orgânica, química inorgânica, química geral; Educação, pesquisa e abordagem Ciência, Tecnologia e Sociedade (CTS).

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Published

01/12/2017

How to Cite

STANGE, S. M. Application and use of quimsimulator software in chemistry discipline. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, p. 1691–1702, 2017. DOI: 10.22633/rpge.v21.n.esp3.2017.10088. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/10088. Acesso em: 17 jul. 2024.