Culture and teacher training

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26673/tes.v14i2.12033

Keywords:

Culture, Human development, Written language, Teacher training.

Abstract

In this review, we emphasize the importance of teacher education, responsible for the literacy of children. Thus, it is noteworthy how the appropriation of writing takes place, using and prioritizing facts and events in the daily life of children based on historical-cultural manifestations. Corroborating this aspect, the beginning of the appropriation of the written language of the child. In view of this perspective, considering functional illiteracy in applied didactics.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ariane Mieko Himeno Onohara, Faculdade Anhanguera de Bauru

Pedagoga. Agente Educacional- cuidador de jovens, crianças e adultos no município de Bauru

Ana Carla Fabian Vasselo, Faculdade Anhanguera de Bauru

Pedagoga

José Anderson Santos Cruz, Faculdade Anhanguera de Bauru

Professor A do Departamento de Pedagogia – Graduação. Doutorando em Educação Escolar pela Faculdade de Ciências e Letras (UNESP)

Maria Luiza Mariano, Faculdade Anhanguera de Bauru

Mestre em Psicologia do desenvolvimento e Aprendizagem do Programa de pós-graduação da UNESP/Bauru(2011). Possui Graduação com Licenciatura em Psicologia e Formação de Psicólogo pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho - UNESP/Bauru(1991); Graduação em Pedagogia com Licenciatura Plena pela Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Botucatu-UNIFAC (1994) e Graduação e Licenciatura em Filosofia pela Universidade Metodista de São Paulo. Especialista em Psicopedagogia pela Universidade do Sagrado Coração (2003) e Especialista em Educação Especial e Práticas Inclusicas pela Universidade do Sagrado Coração (2007).

References

ROCHA, Sônia Cláudia Barroso da.; BISSOLI, Michelle de Freitas. Desafios da formação de professores alfabetizadores: em busca da apropriação da linguagem escrita como desenvolvimento humano. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 11, n. esp. 4, p. 2499-2516, 2016. E-ISSN: 1982-5587. Disponível em: http://dx.doi.org/10.21723/riaee.v11.n.esp4.9206. Acesso em: 10 ago. 2018.

Published

30/11/2018

How to Cite

ONOHARA, A. M. H.; VASSELO, A. C. F.; SANTOS CRUZ, J. A.; MARIANO, M. L. Culture and teacher training. Themes in Education and Health, Araraquara, v. 14, n. 2, p. 295–301, 2018. DOI: 10.26673/tes.v14i2.12033. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/tes/article/view/12033. Acesso em: 27 jul. 2024.

Issue

Section

Resenhas

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.