An analysis of as the environment influence in the learning and The behavior of the student and its importance in the initial Teacher training
DOI:
https://doi.org/10.30715/doxa.v21i1.12879Keywords:
Educational activities, Initial teacher training, Different methodologies, Environment, Educational psychology.Abstract
The present work is an experience report about an activity carried out in the medical horticulture of the Federal University of Lavras, referring to the discipline of Educational Psychology in one of its classes. The work in question aims to understand and analyze how the environment can provide benefits for students, and their importance in initial teacher training. In order to analyze the obtained results, we used the qualitative research, which approaches the direct proximity of the researcher, for a better organization, the categorization method was used where four categories were found: "Activity seen as a methodology different from the traditional one"; “student participation and the same being in an environment that differs from the classroom"; " increase the ties in the student-educator relationship" and”"way to get to know the student better". The work seeks to understand how different methodologies are effective and help in the formation of the person, and how these interdisciplinary means help in the most effective knowledge and understanding of the world.Downloads
References
AUSUBEL, D. Teoria da aprendizagem significativa. PELIZZARI, A. et al., 1993.
CAVASSAN, O. Aulas de campo em ambientes naturais e aprendizagem em ciências: um estudo com alunos do ensino fundamental. Ciência & Educação (Bauru), p. 133-147, 2004.
MACEDO, E. F. de. Parâmetros Curriculares Nacionais: a falácia de seus temas transversais. In: MOREIRA, A. F. B. Currículo: políticas e práticas, 1999. p. 43.
GASPARIN, J. L.; PETENUCCI, M. C. Pedagogia histórico crítica: da teoria à prática no contexto escolar. Acesso em, v. 2, n. 02, 2014.
LOPES, G. C. L. R.; ALLAIN, L. R. Lançando um olhar crítico sobre as saídas de campo em biologia através do relato de uma experiência. ENCONTRO “PERSPECTIVAS DO ENSINO DE BIOLOGIA”, v. 8, p. 6, 2002. In: MINAYO, M. C. S. (org.). Pesquisa social: teoria, método e criatividade. 21. ed. Petrópolis/RJ: Vozes, 2002.
MINAYO, M. C. S. (Org.). Pesquisa social: teoria, método e criatividade. 21. ed. Petrópolis/RJ: Vozes, 2002.
PIMENTA, S. G. O estágio na formação de professores: Unidade teoria e prática? 4. ed. São Paulo: Cortez, 2001.
SENICIATO, T.; CAVASSAN, O. Aulas de campo em ambientes naturais e aprendizagem em ciências: um estudo com alunos do ensino fundamental. Ciência & Educação (Bauru), p. 133-147, 2004
TAPIA, J. A. Contexto, motivação e aprendizagem. In: TAPIA, J. A.; FITA, E. C. A motivação em sala de aula: o que é, como se faz, v. 4, p. 11-61, 2004. SENICIATO, Tatiana;
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 DOXA: Revista Brasileira de Psicologia e Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da Doxa. É vedada a submissão integral ou parcial do manuscrito a qualquer outro periódico. A responsabilidade do conteúdo dos artigos é exclusiva dos autores. É vedada a tradução para outro idioma sem a autorização escrita do Editor ouvida a Comissão Editorial.