Presentation Dossiê: Translation in teaching and learning foreign languages

Maria Cristina Reckziegel Guedes Evangelista, Paula Tavares Pinto, Odair Luiz Nadin

Resumo


The journal EntreLínguas aims at “Publishing articles, reports, critical reviews and interviews by national and international researchers about language teaching and learning of modern foreign languages (MFL), with the aim of promoting a debate on the theoretical and methodological processes of teaching of MFL”.


Texto completo:

PDF (English)

Referências


BRIKS, F. J. P. Tradução: Ferramenta eficaz no ensino-aprendizagem de línguas estrangeiras para o aluno do ensino superior. In: Belas Infiéis, v. 1, n. 1, p. 153-167, 2012.

JAKOBSON, R. On linguistic aspects of translation. In: VENUTI, L. The Translation Studies Reader. London/New York: Routledge, 113-118, 1959/2000.

LIBERATTI, E. A tradução na sala de aula de LE: (des)construindo conceitos. In: Entrepalavras, Fortaleza, ano 2, v. 2, n. 1, p. 175-187, 2012.

PYM, A.; GUTIÉRREZ-COLÓN PLANA, M. d. M.; MALMKJAER, K. Translation and language learning: the role of translation in the teaching of languages in the European Union. A Study. Directorate-General for Translation - European Commission. 15 July 2013.

RIDD, M. Bibliografia de referência sobre tradução no ensino e aprendizagem de línguas. In: Horizontes de Linguística Aplicada, v. 8, n. 2, p. 255-296, 2009.

SOUZA CORRÊA, E. F. de. A língua materna e a tradução no ensino-aprendizagem de língua não-materna: uma historiografia crítica. Tese de doutorado. PUC, Rio de Janeiro, 2014.

TECCHIO, I.; BITTENCOURT, M. J. G. A tradução no ensino-aprendizagem de línguas estrangeiras. In: Revista Magistro, v. 2, n. 1, p. 152-165, 2011. Disponível em:

TERRA, M. R. Tradução & aprendizado de língua estrangeira: o ponto de vista do aluno. Trab. Ling. Aplic., Campinas, v. 49, n.1, p. 69-85, jan./jun. 2010.




DOI: https://doi.org/10.29051/rel.v3.n2.2017.10797



Direitos autorais 2017 Revista EntreLínguas



Rev. EntreLínguas, Araraquara, SP, Brasil. e-ISSN: 2447-3529, ISSN: 2447-4045

DOI Prefix: 10.02951/rel

Licença Creative Commons
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional.