A dimensão política e institucional do trabalho social comunitário a nível local

Autores

DOI:

https://doi.org/10.21723/riaee.v13.n1.2018.10413

Palavras-chave:

Acción política, Trabajo social. Ciudadanía. Derechos sociales. Políticas sociales.

Resumo

O artigo aprofunda o conhecimento da ação politica na intervenção dos assistentes sociais através dos dados empíricos recolhidos pela investigação sobre os problemas da organização das práticas sociais nos municípios da comunidade de Madrid (Espanha) com base nos testemunhos dos assistentes sociais e na perceção dos representantes políticos sobre a importância do Serviço Social Comunitário. As conclusões mostram a complementaridade das dimensões técnicas e politicas no que respeita à implementação de políticas sociais inclusivas.

Biografia do Autor

Maria Dolores Rodríguez, AYUNTAMIENTO DE GETAFE

Doctor in Social Work with a mention of European Doctor, with doctoral thesis entitled: Social Networks; a new methodological framework for intervention in community social work. Universidad Complutense de Madrid. 2014. Qualification awarded cum laude.

■ Master in social work community, management and evaluation of social services. 120 credits. Universidad Complutense de Madrid, 2010.

Professional experience: Social Worker in municipality to Getafe (Madrid, Spain) from 1989 to present.

Jorge Manuel Leitão Ferreira, ISCTE - University Institute of Lisbon

Doctor of Social Work in the specialty of Social Work, Social Policies and Society. Lecture Professor at ISCTE - University Institute of Lisbon. Director of Doctoral program in Social Work. Deputy director of the Department of Political Science and Public Policy. Secretary of REdidi - Teaching Network and Research in Childhood.

 

Research Center: CIES – IUL (Research Center Sociology Studies – University Institute of Lisbon) Research line: Political and Citizenship 

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Publicado

03/01/2018

Como Citar

RODRÍGUEZ, M. D.; FERREIRA, J. M. L. A dimensão política e institucional do trabalho social comunitário a nível local. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 13, n. 1, p. 15–27, 2018. DOI: 10.21723/riaee.v13.n1.2018.10413. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10413. Acesso em: 28 fev. 2021.

Edição

Seção

Artigos