The use of the game starring in the children’s education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22633/rpge.v22i3.11511

Keywords:

Gameplay starring, Higher psychological functions, Child education, Teaching practic

Abstract

The theory of the game is proposed by Elkonin (2009) and consists of explaining the main activity performed by pre-school children: the representation of the social roles that children assume while playing. For Elkonin (2009), these representations help the child in incorporating social norms, but also collaborates for an effective development of students' psychic functions. This theory also brings the need for teacher intervention in the process of playing the game. Therefore, considering the relevance of this activity in the educational process of preschoolers, the objective of the research is to verify the teachers' perception of the protagonist game and its accomplishment in the pedagogical practice in children's education classes. The research was qualitative-quantitative, carried out through a semi-structured questionnaire containing six objective questions with space for argumentation.

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Author Biographies

Geovana Maria Silva Beling, Centro Universitário Adventista de São Paulo (Unasp), Campus Engenheiro Coelho - SP.

Graduando em pedagogia pelo Unasp, campus Engenheiro Coelho, Geovana Maria Silva Beling tem experiência como educadora infantil na cidade de Engenheiro Coelho. Foi aluna bolsista dos Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência (Pibid) no ano de 2016. Atualmente desenvolve pesquisas no campo dos fundamentos teóricos e epistemológicos da educação, como interesse especial na pedagogia histórico-crítica e na psicologia histórico-cultural.

Karla Rodrigues de Souza Barbosa, Centro Universitário Adventista de São Paulo (Unasp), Campus Engenheiro Coelho - SP.

Graduanda em Pedagogia pelo Centro Universitário Adventista de São Paulo (Unasp), Campus Engenheiro Coelho, Eng. Coelho - SP.

Antonio Marcos Gomes da Costa Gonçalves, Centro Universitário Adventista de São Paulo - Campus Engenheiro Coelho - SP.

Graduando em Pedagogia e graduado em Teologia pelo Centro Universitário Adventista de São Paulo, (Unasp), Campus Engenheiro Coelho, Eng. Coelho - SP.

Rebeca Pizza Pancotte Darius, Centro Universitário Adventista de São Paulo e Unesp - Universidade Estadual Paulista.

Pedagoga (UEM), Mestre em Educação (UEM), Doutoranda em Educação Escolar (Unesp), professora e coordenadora do curso de Licenciatura em Pedagogia do Centro Universitário Adventista de São Paulo/Engenheiro Coelho - SP.

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Published

01/12/2018

How to Cite

SILVA BELING, G. M.; BARBOSA, K. R. de S.; GONÇALVES, A. M. G. da C.; DARIUS, R. P. P. The use of the game starring in the children’s education. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 22, n. 3, p. 1098–1112, 2018. DOI: 10.22633/rpge.v22i3.11511. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/11511. Acesso em: 18 jul. 2024.

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