A study on swing from visions provided by members of a virtual community of liberal sexual behavior

Authors

  • Fernanda Gomez Universidade Estadual Paulista (UNESP), Araraquara – SP https://orcid.org/0000-0002-7105-1783
  • Paulo Rennes Marçal Ribeiro Universidade Estadual Paulista (UNESP), Araraquara – SP
  • Vagner Sérgio Custódio Universidade Estadual Paulista (UNESP), Rosana – SP

DOI:

https://doi.org/10.22633/rpge.v24iesp3.14445

Keywords:

Liberal sexual behavior, Sex, Swing, Web site

Abstract

This work aims to diagnose views on the sexuality of people with liberal sexual behaviors in the swingers' community and their opinions about motivation in the liberal sexual environment. For that, we have consulted a forum of a liberal sexual behavior website which has 16,589 registered profiles, being 13,640 couples, 2,276 men and 673 women, where members spontaneously discussed this issue. A total of 77 posts were classified according to the occurrence, analyzed, and commented on qualitatively. We seek to understand the rules for the exchange of couples, the question of pleasure in the swing, the concept of liberal sex and sexual fulfillment with this practice based on what the participants of the forum said, in the posts.

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Author Biographies

Fernanda Gomez, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Araraquara – SP

Mestranda no Programa de Pós-graduação em Educação Sexual na Faculdade de Ciências e Letras.

Paulo Rennes Marçal Ribeiro, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Araraquara – SP

Professor Associado no Departamento de Psicologia da Educação e Docente dos Programas de Pós-graduação em Educação Sexual e Educação Escolar. Livre-Docente em Sexologia e Educação Sexual (UNESP).

Vagner Sérgio Custódio, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Rosana – SP

Professor Assistente. Doutorado em Educação Física (UNICAMP).

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Published

28/12/2020

How to Cite

GOMEZ, F.; RIBEIRO, P. R. M.; CUSTÓDIO, V. S. A study on swing from visions provided by members of a virtual community of liberal sexual behavior. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 24, n. esp3, p. 1873–1883, 2020. DOI: 10.22633/rpge.v24iesp3.14445. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/14445. Acesso em: 8 nov. 2024.