Supervised Curricular Internship II - School Management
Description of experiences lived in a formal educational space
DOI:
https://doi.org/10.22633/rpge.v26i00.17710Keywords:
Mandatory internship, Formal education, Rural educationAbstract
The present article presents the practice referring to the Internship period in school management at the Escola Estadual José Calazans Freire, Upanema/RN, during the sixth semester of the Course Licenciatura Interdisciplinar de Educação do Campo (LEDOC). The aim is to describe the experiences lived during the realization of Supervised Internship II – School Management. Bibliographical and documentary research were used about the conceptions of Internship and Formal Education and reports of experiences in the developed activities. Nevertheless, the internship provided an indispensable opportunity for the intern to understand the reality of this formal education space, in addition to contributing to this place through interventionist practices.
Downloads
References
BRASIL. Lei n. 11.788, de 25 de setembro de 2008. Dispõe sobre o estágio de estudantes; altera a redação do art. 428 da Consolidação das Leis do Trabalho – CLT, aprovada pelo Decreto-Lei no 5.452, de 1o de maio de 1943, e a Lei no 9.394, de 20 de dezembro de 1996; revoga as Leis nos 6.494, de 7 de dezembro de 1977, e 8.859, de 23 de março de 1994, o parágrafo único do art. 82 da Lei no 9.394, de 20 de dezembro de 1996, e o art. 6o da Medida Provisória no 2.164-41, de 24 de agosto de 2001; e dá outras providências. Brasília, DF: Presidência da República Casa Civil, Subchefia para Assuntos Jurídicos, 2008. Disponível em: http://www.planalto.gov.br/ccivil_03/_ato2007-2010/2008/lei/l11788.htm. Acesso em: 10 fev. 2022.
COLARES, M. L. I. S; LIMA, G. S. N. Formação em gestão escolar na perspectiva democrática. Imagens da Educação, v. 3, n. 1, p. 71-79, 2013. Disponível em: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/ImagensEduc/article/view/19454. Acesso em: 10 fev. 2022.
PIMENTA, S. G; LIMA, M. S. L. Estágio e docência: diferentes concepções. Revista Poíesis, v. 3, n. 3, p. 5-24, 2005. Disponível em: https://www.professorrenato.com/attachments/article/159/Est%C3%A1gio%20e%20doc%C3%AAncia-diferentes%20concep%C3%A7%C3%B5es.pdf. Acesso em: 10 fev. 2022.
RAYMUNDO, G. M. C. A prática de ensino e o estágio supervisionado na construção dos saberes necessários à docência. Olhar de Professor, v. 16, n. 2, p. 357-374, 2013. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/4730 . Acesso em: 10 fev. 2022.
STÜRMER, A. B. Democracia e participação na escola pública. Revista Eletrônica de Educação, v. 5, n. 2, p. 124-135, 2011. Disponível em: https://www.reveduc.ufscar.br/index.php/reveduc/article/view/228 . Acesso em: 10 fev. 2022.
VEIGA, I. P. A. Projeto político-pedagógico da escola: uma construção coletiva. Projeto político-pedagógico da escola: uma construção possível, v. 14, p. 11-35, 1995.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Revista on line de Política e Gestão Educacional
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da Revista on line de Política e Gestão Educacional. É vedada a submissão integral ou parcial do manuscrito a qualquer outro periódico. A responsabilidade do conteúdo dos artigos é exclusiva dos autores. É vedada a tradução para outro idioma sem a autorização escrita do Editor ouvida a Comissão Editorial Científica.