Teaching grammar: a safe place?
DOI:
https://doi.org/10.29051/el.v1i1.8053Keywords:
Foreign language, Teaching grammar, Teacher education,Abstract
The article discusses, based on researches, the role of grammar in language teaching. The data were carried out in a Letters Undergraduate Program, and aimed to identify the representations of student teachers, with some experience in teaching, about grammar instruction in foreign language teaching (Italian). The analysis revealed that student teachers see grammar as the center of the process of teaching language, and this attitude can be explained not only by the insecurity of the students about their own oral proficiency, but also by direct correspondence established between language and a set of grammatical rules. This study also shows the need to foster, during initial training, effective strategies to reduce the gap between recent production in language learning area and the reality in language classrooms in Brazil.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da Revista EntreLínguas. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.
Transferência de direitos autorais – autorização para publicação
Caso o artigo submetido seja aprovado para publicação, já fica acordado que o(s) autor(es) autoriza(m) a UNESP a reproduzi-lo e publicá-lo na EntreLínguas, entendendo-se os termos “reprodução” e “publicação” conforme definição respectivamente dos incisos VI e I do artigo 5° da Lei 9610/98. O artigo poderá ser acessado pela rede mundial de computadores (Internet), sendo permitidas, a título gratuito, a consulta e a reprodução de exemplar do artigo para uso próprio de quem a consulta, desde que haja a citação ao texto consultado. Essa autorização de publicação 328 EntreLínguas, Araraquara, v. 1, n .2, p. 323-328, jul./dez. 2015 não tem limitação de tempo, ficando a UNESP responsável pela manutenção da identificação do(s) autor(es) do artigo. Os artigos publicados e as referências citadas na Revista EntreLínguas são de inteira responsabilidade de seus autores.