PUBLIC POLICIES OF RIGHT TO EDUCATION FOR ELDERLY PATIENTS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22633/rpge.v21.n2.2017.10025

Keywords:

Aging. Illiteracy. Inclusion. Hospital class. Non-formal education.

Abstract

The people are living more. The population is going by great transformations, so much social as technological, that point to the need of specific education processes for senior people. The seniors tend to be separated socially, with damages for his/her health and, consequently, his/her life quality. This study, of qualitative approach, has as objective to describe the public politics for the senior's education interned in hospitals or institutions and to analyze the applicable Public Politics to the education based an express analysis model by Di Giovanni, where there are the actors of this public policy and its related interests. How possible middle for attainment of a program driven to the seniors' education is evidenced in the inclusion possibility in the hospital class and the possibility of the use of education programs for youths and adults, with the initiative of third sector, that in the extent of the education no formal he/she brings great transformations for society and education for the senior.

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Author Biographies

Hamilton de Oliveira Telles Júnior, Universidade de Mogi das Cruzes, UMC

Mestrando. Universidade de Mogi das Cruzes. Departamento de Pós-Graduação. Mestrado em Políticas Públicas.

Ivone Panhoca, Universidade de Mogi das Cruzes, UMC

Departamento de Pós-Graduação, Programa de Mestrado em Políticas Públicas, da Universidade de Mogi das Cruzes, SP;

Professora pesquisadora na linha de Políticas Públicas de Saúde e qualidade de vida. 

Bárbara Lucchesi Ramacciotti, Universidade de Mogi das Cruzes, UMC.

Departamento de Pós-Graduação, Programa de Mestrado em Políticas Públicas, da Universidade de Mogi das Cruzes, SP;

Professora pesquisadora na linha de Políticas Culturais, Diversidade e Cidadania.

Rosália Maria Netto Prados, Universidade de Mogi das Cruzes, UMC

Departamento de Pós-Graduação, Programa de Mestrado em Políticas Públicas, da Universidade de Mogi das Cruzes, SP;

Professora pesquisadora na linha de Políticas Culturais, Diversidade e Cidadania, na área de Análise do Discurso.

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Published

07/04/2017

How to Cite

TELLES JÚNIOR, H. de O.; PANHOCA, I.; RAMACCIOTTI, B. L.; PRADOS, R. M. N. PUBLIC POLICIES OF RIGHT TO EDUCATION FOR ELDERLY PATIENTS. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, p. 393–408, 2017. DOI: 10.22633/rpge.v21.n2.2017.10025. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/10025. Acesso em: 19 may. 2024.

Issue

Section

Artigos