Document to the national education plan: an analysis of goal 19

Authors

  • Lucília Augusta Lino Universidade do Estado do Rio de Janeiro (Uerj)
  • Karine Vichiett Morgan Professora Assistente da Universidade Iguaçu, RJ e Doutoranda em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da UFF

DOI:

https://doi.org/10.22633/rpge.v22.nesp1.2018.10784

Keywords:

Democratic management. National Education Plan. Educational policy.

Abstract

The democratic management of education has been a recurring theme in educational discussions both within academia and within educational systems, largely because this is an arena of disputes over opposing projects in education and society. This article aims to analyze the meanings of democratic management derived from the discussions of society held in the Conferences of Education and consolidated in the CONAE final document of 2010 in the face of the meanings given in goal 19 of the National Education Plan - Law 13.005 / 2014.

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Author Biographies

Lucília Augusta Lino, Universidade do Estado do Rio de Janeiro (Uerj)

Professora Adjunta da Faculdade de Educação da UERJ e Professora Colaboradora do Programa de Pós-graduação em Educação Agrícola da UFRRJ

Karine Vichiett Morgan, Professora Assistente da Universidade Iguaçu, RJ e Doutoranda em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da UFF

Professora Assistente da Universidade Iguaçu, RJ e Doutoranda em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da UFF

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Published

01/01/2018

How to Cite

LINO, L. A.; MORGAN, K. V. Document to the national education plan: an analysis of goal 19. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, p. 67–83, 2018. DOI: 10.22633/rpge.v22.nesp1.2018.10784. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/10784. Acesso em: 8 nov. 2024.

Issue

Section

Artigos