Deneged curiosity: when neglected childhood favors the risk of sexual abuse

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22633/rpge.v24iesp3.14275

Keywords:

Educação, Sexualidade, Infância, Violência, Enfrentamento.

Abstract

For this work, we adopted the analysis methodology based on a bibliography on child sexual abuse, a theme that contains within itself the ambivalence of being taboo and urgent. Taboo, for being prohibited and surrounded by secrets, discrimination, prejudice and urgent, since it is necessary to provide adequate spaces, ethical and scientifically supported, given the growing and accentuated occurrence of this mode of rape and violence against children. We aim to analyze the importance of Child Sexual Education, so that its work in school education is combined with a legitimate and socially responsible device as a contribution to the fight against child sexual abuse.

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Author Biographies

Artur Augusto Fernandes Leão Neto, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Araraquara – SP

Mestrando no Programa de Pós-graduação em Educação Sexual. Pesquisador do NuSex (Núcleo de Estudos em Sexualidade).

Jéssica da Costa Jacinto, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Araraquara – SP

Mestranda Mestrando no Programa de Pós-graduação em Educação Sexual. Membro Grupo de Pesquisa em Educação e Diversidade (GPED/UNESPAR). Diretora voluntaria e fundadora da ONG Núbia Rafaela Nogueira. Bolsista FAPESP.

Ricardo Desidério da Silva, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Araraquara – SP

Docente no Programa de Pós-graduação em Educação Sexual, Pesquisador nos Grupos Sexualidade Vida/USP-CNPq, EDUSEX-Formação de Educadores e Educação Sexual (UDESC) e Grupo de pesquisa sobre educação e sexualidade- GEPEX (UNIOESTE). Doutorado em Educação Escolar (UNESP).

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Published

28/12/2020

How to Cite

LEÃO NETO, A. A. F.; JACINTO, J. da C.; SILVA, R. D. da. Deneged curiosity: when neglected childhood favors the risk of sexual abuse. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 24, n. esp3, p. 1713–1726, 2020. DOI: 10.22633/rpge.v24iesp3.14275. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/14275. Acesso em: 26 sep. 2024.