The Right Age Learning Programme (Paic) according to brazilian academic articles

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22633/rpge.v25i3.15560

Keywords:

Ceara, Paic, Educational policies, Public policy cycle, State of knowledge

Abstract

This text aims to analyze 39 academic articles selected from the Scielo database, in April 2020, dealing with the Program for Learning at the Right Age (Paic) and understand how the literature has been appropriating the theme in the light of political science categories that aim to translate the phases of public policies, as well as identify the institutions and localities that study it, the temporality of production and analyze its main objectives. The keywords used in the search were Ceará and Paic. It is concluded that the Paic has been studied in national and international context, with researchers associated with various public, private and non-governmental institutions. It was observed the expansion of scientific production over the years. It is noteworthy the focus of researchers on the formulation phase of Paic and its strategies and also on the evaluation phase, in this case, to understand its effects and learning outcomes of students.

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Author Biographies

Maria Helena de Aguiar Bravo, Universidade de São Paulo (USP), São Paulo – SP

Doutoranda no Programa de Pós-Graduação em Educação, Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo (FEUSP). Coordenadora de Projetos Educacionais em Escala na Sincroniza Educação e membra do "Grupo de Estudos e Pesquisas em Avaliação Educacional (Gepave)" na FEUSP. Bolsista FAPESP.

Vanda Mendes Ribeiro, Universidade Cidade de São Paulo (UNICID), São Paulo – SP

Professora do Programa de Pós-Graduação em Educação e do Programa de Pós-Graduação Formação de Gestores Educacionais. Membro da Rede de Estudos sobre Implementação de Políticas Públicas Educacionais (REIPPE). Doutorado em Educação (USP).

Maria do Carmo Meirelles Toledo Cruz, Universidade Cidade de São Paulo (UNICID), São Paulo – SP

Professora do Programa de Pós-Graduação em Educação (Mestrado e Doutorado) e do Mestrado Profissional em Formação de Gestores Educacionais. Doutorado em Administração Pública e Governo (FGV).

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Published

08/12/2021

How to Cite

BRAVO, M. H. de A.; RIBEIRO, V. M.; CRUZ, M. do C. M. T. The Right Age Learning Programme (Paic) according to brazilian academic articles . Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. 3, p. 2910–2932, 2021. DOI: 10.22633/rpge.v25i3.15560. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/15560. Acesso em: 30 dec. 2024.

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