The evaluation of the learning of educational teams that remain in comprehensive time in the municipality of Angra dos Reis / RJ through the new program more education: preliminary discussions on the role of education in the construction of knowledge

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22633/rpge.v22.n.1.2018.10710

Keywords:

Integral education, Full-time, Evaluation, Role of education.

Abstract

From the insertion of the New More Education Program in the Municipal School Network of Angra dos Reis/RJ and its orientation for the application of standardized assessments to students who remain full time to measure learning in portuguese and mathematics, this article was elaborated aiming, through the bibliographic research on the themes that are evidenced in this production, present the initial reflections about the role of education in the construction of knowledge.

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Author Biographies

Marcio Bernardino Sirino, Prefeitura Municipal de Angra dos Reis

Mestre em Educação (PPGEdu/UNIRIO); Especialista em Alfabetização dos Estudantes das Classes Populares (UFF/Angra dos Reis); Pedagogo (UCB); Servidor Público da Prefeitura Municipal de Angra dos Reis (PMAR); Membro do Núcleo de Estudos – Tempos, Espaços e Educação Integral (NEEPHI/UNIRIO); Pesquisador Integrante do Grupo de Estudos, Pesquisas e Extensão Fora da Sala de Aula: Formações, Representações e Práticas educativas não escolares e/ou extracurriculares no município de São Gonçalo (UERJ-FFP/São Gonçalo).

Patricia Flávia Mota, Prefeitura Municipal de Duque de Caxias

Doutoranda no Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (PPGEdu - UNIRIO); Mestre em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação na Universidade do Estado do Rio de Janeiro (PPGEdu – UERJ/FFP); Bacharel e Licenciada em Letras – Português/Espanhol (UFRJ); Professora da Rede Municipal de Duque de Caxias/RJ; Pesquisadora e Tutora em EaD no Projeto de Extensão, Estudos e Pesquisas Fora da Sala de Aula – UERJ/FFP; Integrante do Núcleo de Estudos – Tempos, Espaços e Educação Integral (NEEPHI – UNIRIO) e Integrante do Grupo de Pesquisas Políticas, Gestão e Financiamento da Educação (UNIRIO).

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Published

07/01/2018

How to Cite

SIRINO, M. B.; MOTA, P. F. The evaluation of the learning of educational teams that remain in comprehensive time in the municipality of Angra dos Reis / RJ through the new program more education: preliminary discussions on the role of education in the construction of knowledge. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, p. 381–394, 2018. DOI: 10.22633/rpge.v22.n.1.2018.10710. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/10710. Acesso em: 14 may. 2024.

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