The importance of the feedback in distance education
DOI:
https://doi.org/10.22633/rpge.v21.n3.2017.10973Keywords:
Feedback. Virtual communication. Interaction. Distance education.Abstract
This article aims to present the importance of feedback in distance education as an aid in communication and interaction between teachers and students. Some definitions of feedback have been presented, as well as essential details in the teaching-learning process. A bibliographical research was carried out considering the contributions of several authors seeking to highlight the importance of feedback in the communication between teacher and student. Finally, according to the studies, criteria were suggested for the elaboration of adequate feedback with the objective of assisting the teaching practice.
Downloads
References
ABREU-E-LIMA, D. M. De.; ALVES, M. N. O feedback e sua importância no processo de tutoria a distância. Proposições, Campinas, v. 22, n.2, ago. 2011.
ALMEIDA, M. E. B. de. Educação a distância na internet: abordagens e contribuições dos ambientes digitais de aprendizagem. Educação e Pesquisa, São Paulo, v.29, n.2, p. 327-340, jul./dez. 2003.
DOTTA, S. Desafios para o diálogo em Educação a Distância. Disponível em: http://www.moderna.com.br/moderna/didaticos/sup/artigos/2006/082006-01.htm. Acesso em: 15 Set. 2015.
FRANCO, L. R. H.; BRAGA, D. B. Comunicação virtual. Livro Digital. Curso de Design Instrucional para ead Virtual. Itajubá: UNIFEI, 2007.
MOORE, M.; KEARSLEY, G. Educação a Distância. São Paulo: Thomson Pioneira, 2007.
PAIVA, V. L. M. O. Feedback em Ambiente Virtual. In: LEFFA, V. (Org.) Interação na aprendizagem das línguas. Pelotas: EDUCAT, 2003.
SHUTE, V. J. Focus on formative feedback. Review of Educational Research, Princeton, v.1, n. 78, p. 153-189, 2008.