THE FLUSSERIAN FABLE AND THE FUTURE OF EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.22633/rpge.v21.n.esp1.out.2017.10424Keywords:
Education. Technology. Future.Abstract
This article is about some of Vilém Flusser’s theoretical conceptions on the new forms of thinking arisen from modern technologies which encompass education’s challenge: reading images through concepts. This article also reflects on the “blind spot” of Flusser’s theory: the new exploration form – aesthesis – into the contemporary capitalism.
Downloads
References
ARISTOTELES. De anima. São Paulo: editora 34, 2006.
BENJAMIN, W. A obra de arte na era da sua reprodutibilidade técnica. In: Obras escolhidas. Tomo I. São Paulo: Brasiliense, 1993.
FLUSSER, V. Filosofia da caixa preta: ensaios para uma futura filosofia da fotografia. Rio de Janeiro: Relume Dumara, 2002.
FLUSSER, V. Língua e realidade. São Paulo: Annablume, 2005.
FLUSSER, V. O mundo codificado: por uma filosofia do design e da comunicação. São Paulo: Cosac Naify, 2007.
LASTÓRIA, L. A. C. N. Tecno-imagem e sujeito. Revista Artefilosofia, n. 8. Ouro Preto: Ed. UFOP, 2010.
MARX, K.; ENGELS, F. Manifesto do partido comunista. São Paulo: Edipro, 2015.
TÜRCKE, C. Sociedade excitada. Campinas: Ed. Unicamp, 2010a.
TÜRCKE, C. Filosofia do sonho. Ijuí: Ed. Unijuí, 2010b.