Fornecer um modelo para medir e aumentar a eficácia da aprendizagem em sistemas educacionais virtuais (eletrônicos)

Autores

DOI:

https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.6.16123

Palavras-chave:

E-learning, Sistemas tradicionais, Educação, Sistemas de e-learning

Resumo

O principal objetivo dos sistemas virtuais ou de e-learning, como os sistemas tradicionais baseados na presença física, é transferir o máximo de conceitos de fontes publicadas, especialmente do professor para o receptor do conhecimento. A melhoria neste processo só é possível com o alcance do objetivo, ou seja, a eficácia do processo de transferência de conhecimento, é medida de forma adequada e válida. Embora diferentes modelos tenham sido propostos para medir a eficácia da educação em sistemas tradicionais, os sistemas de educação novos e virtuais têm diferenças fundamentais com os tipos anteriores que tornam o uso desses modelos inadequado. Neste artigo, considerando as características específicas dos sistemas de e-learning, foi desenvolvido um modelo para medir sua eficácia, enfatizando a medição da aprendizagem em vez da medição da educação. Neste modelo, os fatores que afetam a aprendizagem em sistemas de e-learning são identificados, e uma equação preliminar é derivada para determinar sua relação.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Dmitry M. Benin, FSBI HE RSAU-Moscow Agricultural Academy named after K.A. Timiryazev, Moscow – Russia

PhD in engineering, Associate Professor, Acting Director of the Institute of Melioration, Water Management and Construction named after A.N. Kostyakov.

Pavel A. Mikheev, RSAU - Moscow Agricultural Academy named after K.A. Timiryazev, Moscow – Russia

Doctor of engineering, Professor, Head of the Department of Agricultural Construction and Expertise of Real Estate Objects at the Federal State Budgetary Institution of Higher Education.

Vladimir P. Borovskoy, FSBEI HE Donskoy SAU, Russia

PhD in engineering, Associate Professor, Associate Professor of the Department of Water Supply and Use of Water Resources, Novoсherkassk Engineering and Reclamation Institute named after A.K. Kortunov.

Referências

BOROVSKOY, V. P. Inlet portals of fish passages and fish passage-spawning canals. Abstract from the thesis by PhD in engineering. - Novocherkassk, 1990. 28 p.

BOROVSKOY, V. P.; TERNOVOY, A. N. Optimization of the entrance part of the gravity fish outlet of the fish protection structure of the water intake. Melioration as a driver of AIC modernization in the context of climate change. In: INTERN. SCIENTIFIC-PRACTICAL INTERNET CONFERENCE, 2., 2021, Novocherkassk. Proceedings […]. Novocherkassk: Lik, 2021.

CHUGAEV, R. R. Hydraulic engineering structures. Spillway dams. Textbook for universities. Moscow: High school, 1978. 352 p.

LARINIER, M.; TRAVADE, F. The development and evaluation of downstream bypasses for juvenile salmonids at small hydroelectric plants in France. In: ODEH, M. Innovations in fish passage technology. American Fisheries Society, 1999. p. 25-42.

LOYTSYANSKY, L. G. Mechanics of liquid and gas. Textbook for universities. 6. ed. rev. and add. Moscow: Nauka, 1987. 840 p.

MIKHEEV, P. A.; BOROVSKOY, V. P. Theoretical substantiation of vortex structure parameters of free turbulence (Novocherkassk engineer-melior. institute named after A.K. Kortunov, Novocherkassk, Rostov region). In: Results of Science. Selected Proceedings of the All-Russian Conference on Science and Technology. Moscow: RAS, 2015. n. 18, 231 p.

MIKHEEV, P. A.; PERELYGIN, A. I. Assessment of the fish protection structure state of the Donskoy main channel for the purpose of reconstruction. Hydrotechnical construction, n. 9. p. 41-44, 2007.

MIKHEEV, P. A.; PERELYGIN, A. I. Fish outlets of hydraulic structures. Rostov on Don: Phoenix; Novocherkassk FGBEI HPE NSMA, 2014. 265 p.

MIKHEEV, P. A.; SHKURA, V. N.; LYAPOTA, T. L. Diversion of juvenile fish at the fish protection structure of the water intake of the Novocherkasskaya SDPP. Protection and restoration of hydroflora and ichthyofauna. Proceedings of AVN, Novocherkassk, n. 1, p. 89-93, 1997.

PATRASHEV, A. N. Hydromechanics. Moscow: Naval publishing house, 1953. 720 p.

PAVLOV, D. S.; PAKHORUKOV A. M. Biological bases of fish protection from falling into water intake facilities. 2. ed. rev. and add. Moscow: Light and food industry, 1983. 264 p.

PRANDTL, L. Hydroaeromechanics. Izhevsk: Research Center "Regular and Chaotic Dynamics", 2000. 576 p.

PROTECTED fish diversion systems from fish protection devices. Melioration and water management. TsBNTI of the USSR Ministry of Water Resources, n. 18, p. 9-15, 1986.

SAMOILOVICH, G. S. Hydrogasdynamics: A textbook for university students studying the profession of "Turbo building". 2. ed. rev. and add. Moscow: Mashinostroenie, 1990. 384 p.

SCHLICHTING, G. The boundary layer theory. Edited by L.G. Loytsyansky. Moscow: Nauka, 1969. 742 p.

SP101.1333.2012 Retaining walls, navigational locks, fish passages and fish protection structures. Updated edition of SNiP 2.06.07-87. rev. Moscow, 2012. Rev. n. 1.

UNITED STATES. Department of the Interior. Fish Protection at Water Diversions. A Guide for Planning and Designing Fish Exclusion Facilities. Denver, Colorado, 2006. 429 p.

ZAMARIN, E. A.; FANDEEV, V. V. Hydraulic engineering structures. Moscow: Kolos, 1965. 618 p.

Publicado

30/12/2021

Como Citar

BENIN, D. M.; MIKHEEV, P. A.; BOROVSKOY, V. P. Fornecer um modelo para medir e aumentar a eficácia da aprendizagem em sistemas educacionais virtuais (eletrônicos). Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp.6, p. 3622–3636, 2021. DOI: 10.22633/rpge.v25iesp.6.16123. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/16123. Acesso em: 28 mar. 2024.

Artigos Semelhantes

1 2 3 > >> 

Você também pode iniciar uma pesquisa avançada por similaridade para este artigo.