THE FLUSSERIAN FABLE AND THE FUTURE OF EDUCATION

Authors

  • Luiz A. Calmon Nabuco Lastória

DOI:

https://doi.org/10.22633/rpge.v21.n.esp1.out.2017.10424

Keywords:

Education. Technology. Future.

Abstract

This article is about some of Vilém Flusser’s theoretical conceptions on the new forms of thinking arisen from modern technologies which encompass education’s challenge: reading images through concepts. This article also reflects on the “blind spot” of Flusser’s theory: the new exploration form – aesthesis – into the contemporary capitalism.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ARISTOTELES. De anima. São Paulo: editora 34, 2006.

BENJAMIN, W. A obra de arte na era da sua reprodutibilidade técnica. In: Obras escolhidas. Tomo I. São Paulo: Brasiliense, 1993.

FLUSSER, V. Filosofia da caixa preta: ensaios para uma futura filosofia da fotografia. Rio de Janeiro: Relume Dumara, 2002.

FLUSSER, V. Língua e realidade. São Paulo: Annablume, 2005.

FLUSSER, V. O mundo codificado: por uma filosofia do design e da comunicação. São Paulo: Cosac Naify, 2007.

LASTÓRIA, L. A. C. N. Tecno-imagem e sujeito. Revista Artefilosofia, n. 8. Ouro Preto: Ed. UFOP, 2010.

MARX, K.; ENGELS, F. Manifesto do partido comunista. São Paulo: Edipro, 2015.

TÜRCKE, C. Sociedade excitada. Campinas: Ed. Unicamp, 2010a.

TÜRCKE, C. Filosofia do sonho. Ijuí: Ed. Unijuí, 2010b.

Published

04/10/2017

How to Cite

LASTÓRIA, L. A. C. N. THE FLUSSERIAN FABLE AND THE FUTURE OF EDUCATION. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, p. 591–604, 2017. DOI: 10.22633/rpge.v21.n.esp1.out.2017.10424. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/10424. Acesso em: 17 may. 2024.

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.