Pet-education in the context of academic training: the teacher degrees in evidence

Authors

  • Mardem Michael Ferreira da Silva Universidade Federal de Viçosa
  • João Paulo de Souza Universidade Federal de Viçosa
  • Luciano Bernardes Leite Universidade Federal de Viçosa
  • Bárbara Alves de Morais Universidade Federal de Viçosa
  • Camila Lopes Almeida Universidade Federal de Viçosa
  • Larissa Gabrielle Ferreira da Silva Universidade Federal de Viçosa
  • Sarah Vieira Miranda Universidade Federal de Viçosa
  • Mayra Cristina da Silva Costa Universidade Federal de Viçosa
  • Vívian Helene Diniz Araújo Universidade Federal de Viçosa

DOI:

https://doi.org/10.22633/rpge.v21.n3.2017.10593

Keywords:

Academic training. Extracurricular training. Teacher training.

Abstract

The extracurricular training during graduation is a factor of extreme importance for the amplification of the experiences of the student during his academic life. Some existing programs in the university, such as the Education Program Tutorial -PET, for example, allow the student experiences with this training that goes beyond what is covered in the courses of the courses. Following the prerogative of the Tutorial Education Program (PET) at the national level, the PET-EDUCAÇÃO of the Federal University of Viçosa (UFV), campus Florestal, works to cover undergraduate courses of the campus to which it belongs, but focusing on teacher education. In this sense, this study aimed to obtain information about the perceptions of contribution of PET-Educação to the academic education of campus Florestal/UFV undergraduate students. Through the application of a semi-structured questionnaire, it was evident that PET-EDUCATION is known by the undergraduates of the campus in question, but not all of them participate in their activities, mainly due to lack of time. The program makes a notable contribution to the training of undergraduates, especially teacher degree students.

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Author Biographies

Mardem Michael Ferreira da Silva, Universidade Federal de Viçosa

Licenciando em Ciências Biológicas - UFV

Bolsista PET-Educação

João Paulo de Souza, Universidade Federal de Viçosa

Doutor em Ecologia e Recursos Naturais pela UFSCAR

Tutor do PET/EDUCAÇÃO UFV Florestal.

Docente do Instituto de Ciências Biológicas e da Saúde da UFV florestal.

Luciano Bernardes Leite, Universidade Federal de Viçosa

Licenciando em Educação Física - UFV

Bolsista PIBIC

Bárbara Alves de Morais, Universidade Federal de Viçosa

Licenciando em Ciências Biológicas - UFV

Bolsista PET/EDUCAÇÃO

Camila Lopes Almeida, Universidade Federal de Viçosa

Licenciando em Ciências Biológicas - UFV

Bolsista PET/EDUCAÇÃO

Larissa Gabrielle Ferreira da Silva, Universidade Federal de Viçosa

Licenciando em Ciências Biológicas - UFV

Bolsista PIBIC

Sarah Vieira Miranda, Universidade Federal de Viçosa

Licenciando em Ciências Biológicas - UFV

Bolsista PET/EDUCAÇÃO

Mayra Cristina da Silva Costa, Universidade Federal de Viçosa

Bióloga, licenciada pela UFV

Vívian Helene Diniz Araújo, Universidade Federal de Viçosa

Química, licenciada pela UFV

References

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Published

01/09/2017

How to Cite

FERREIRA DA SILVA, M. M.; DE SOUZA, J. P.; LEITE, L. B.; DE MORAIS, B. A.; ALMEIDA, C. L.; FERREIRA DA SILVA, L. G.; MIRANDA, S. V.; COSTA, M. C. da S.; ARAÚJO, V. H. D. Pet-education in the context of academic training: the teacher degrees in evidence. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, p. 1499–1516, 2017. DOI: 10.22633/rpge.v21.n3.2017.10593. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/10593. Acesso em: 25 nov. 2024.

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