REFLECTION ON THE CREATIVE USE OF TECHNOLOGICAL RESOURCES

Authors

  • Priscilla Aparecida Santana Bittencourt
  • João Pedro Albino

DOI:

https://doi.org/10.22633/rpge.v21.n.esp1.out.2017.10448

Keywords:

Digital media. Education. Teaching-learning. Technologies.

Abstract

This study presents a part of the research carried out in the masters course of the postgraduate program in media and technology at FAAC Unesp of Bauru/SP, it is a reflection on the creative use of technological resources in didactic way, exploring the use of digital media in schools. The purpose of the study was to carry out a case study in the high schools of the city of Bauru and to verify the situation of the use of digital media in the teaching-learning process, both in the student's view and in the teacher's view.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BARIANI, B. B.; Hipermídia e Educomunicação: o papel das novas mídias digitais no ensino, Revista Sessões do Imaginário, Ano XVI, no. 25, janeiro de 2011.

CASTELLS, M. (1999) Sociedade em Rede. São Paulo: Paz e Terra.

Comitê Gestor da Internet no Brasil – cgi.br (2013) Pesquisa sobre o uso das tecnologias de informação e comunicação nas escolas Brasileiras – TIC educação. Disponível em: <http://cetic.br/media/docs/publicacoes/2/tic-educacao-2013.pdf>. Acesso em: 10 nov. 2015.

Comitê Gestor da Internet no Brasil – cgi.br (2013) Pesquisa sobre o uso da Internet por crianças e adolescentes no Brasil - TIC Kids Online Brasil 2013. Disponível em: <http://cetic.br/media/docs/publicacoes/2/tic-kids-online-2013.pdf>. Acesso em: 21 jan. 2016.

DANNEMANN, A. C. In: O desafio do uso da tecnologia na prática da sala de aula. São Paulo: Comitê Gestor da Internet no Brasil. Disponível em: <http://cetic.br/media/docs/publicacoes/2/tic-educacao-2012.pdf >. Acesso em: 10 nov. 2015.

DARIDO DA CUNHA, M.; BIZELLI, J. L. Caminhos para TIC em sala de aula sob a perspectiva dos professores. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 20, n. 2, p. 282-300, 2016. Disponível em: <http://dx.doi.org/10.22633/rpge.v20.n2.9458>. ISSN: 1519-9029.

LUTZ, M. R.; Utilização de mídias digitais como metodologia de ensino-aprendizagem de matemática, PROJETO DE CURTA DURAÇÃO, Instituto Federal de Farroupilha, Campus Alegrete, 2014.

MARTINO, L, M. S. Teoria das mídias digitais: linguagens, ambientes, redes. Petrópolis, RJ: Vozes, 2014.

PERRENOUD, P. Construir as competências desde a escola. Porto Alegre: Artmed, 1999.

PFROMM NETTO, S. Telas que ensinam - mídia e aprendizagem: do cinema às tecnologias digitais. Campinas, SP: Editora Alínea, 2011

ROCHA, Rozane de Fátima Zaionz da.; MOREIRA, Herivelto. Escolas públicas do município de Curitiba: as novas tecnologias nas escolas de tempo integral. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v.12, n. 1, p. 350-370, 2017. Disponível em: <http://dx.doi.org/10.21723/riaee.v12.n1.8476>. E-ISSN: 1982-5587.

Published

04/10/2017

How to Cite

BITTENCOURT, P. A. S.; ALBINO, J. P. REFLECTION ON THE CREATIVE USE OF TECHNOLOGICAL RESOURCES. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, p. 691–705, 2017. DOI: 10.22633/rpge.v21.n.esp1.out.2017.10448. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/10448. Acesso em: 19 dec. 2024.

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.