The teacher’s perception of learnability in remote education in the PARFOR project

Evaluation of the

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22633/rpge.v26i00.15766

Keywords:

Ensino, Remoto, Avaliação, Educação, Tecnologias, Virtual

Abstract

This construct addresses the origin of educational technologies, how they emerged in the historical-philosophical course of the conception of new teaching methodologies, with a view to achieving results that positively influence society by seeking scientific knowledge transposed to empirics. Thus, the research aims to identify the perception of PARFOR teachers about remote teaching, based on the use of technologies. In the experiment, the digital competencies for the teacher in remote teaching were adopted, by means of the model of Garcia et al. (2020), for being generated for the teachers attended in PARFOR and for being based on the relational aspect between the teacher and the student. In this demand, it is noted that the emergence of remote teaching has brought out formative weaknesses in teachers, thus emerging the great challenge, configured in moving from the face-to-face system to the virtual modus operandi.

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Author Biographies

Marcos Antonio Martins Lima, Universidade Federal do Ceará (UFC), Fortaleza – CE – Brasil

Professor Associado do Departamento de Fundamentos da Educação. Pós-doutorado em gestão (UFRN) e Doutorado em Educação/Avaliação pela UFC.

Ilana Maria de Oliveira Maciel, Universidade Federal do Ceará (UFC), Fortaleza – CE – Brasil

Doutoranda no Programa de Pós-Graduação em Educação Brasileira (PPGE). Bolsista da CAPES.

Sandro Olímpio Silva Vasconcelos, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN), Mossoró – RN – Brasil

Mestrado no Programa de Pós-graduação em Educação (POSEDUC).

Nirleide Saraiva Coelho, Universidade Federal do Ceará (UFC), Fortaleza – CE – Brasil

Departamento de contabilidade. Mestrado Profissional em Economia (UFC).

Ana Bruna de Queiroz Pereira, Universidade do Estado da Bahia (UNEB), Salvador – BA – Brasil

Discente no Pós-graduação Lato Sensu em Educação Digital.

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Published

30/09/2022

How to Cite

LIMA, M. A. M.; MACIEL, I. M. de O.; VASCONCELOS, S. O. S.; COELHO, N. S.; PEREIRA, A. B. de Q. The teacher’s perception of learnability in remote education in the PARFOR project: Evaluation of the . Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 26, n. 00, p. e022124, 2022. DOI: 10.22633/rpge.v26i00.15766. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/15766. Acesso em: 11 may. 2024.

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