Management assessment in vocational education: implications of high school reform

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22633/rpge.v24i2.13305

Keywords:

Evaluation, Management, Professional high school, SAEB.

Abstract

The respective research aims to evaluate the management of professional schools of the state public network located in Fortaleza, state of Ceará. For this analysis, (n=39) teachers were considered in order to understand the effects of the reform of high school for the organization and systematization of the actions thought for the evaluation and management of the schools surveyed. The adopted methodology was centered around Bruyne, Herman and Schoutheete’s (1977) quadripolar methodological strategy. The study was inserted in the quantitative approach of the descriptive and exploratory type regarding its general objective. Concerning the treatment of analysis from quantitative data on the Likert scale of the eight objective items present evaluated in the semi-structured questionnaire for the research, the following techniques were adopted: Cronbach's alpha (α), Corrected Item-Total Correlation and Exploratory Factor Analysis.

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Author Biographies

Marcos Antonio Martins Lima, Universidade Federal do Ceará (UFC) Faculdade de Educação (FACED)

Programa de Pós-graduação em Educação (PPGE)

Nucleo de Avaliação Educacional

Eixo de Avaliação e Gestão Institucional

Denize de Melo Silva, Universidade Federal do Ceará (UFC)Faculdade de Educação (FACED)

Programa de Pós-graduação em Educação (PPGE)

Nucleo de Avaliação Educacional

Eixo de Avaliação e Gestão Institucional

Maria Lucijane Gomes de Oliveira, Universidade Federal do Ceará (UFC) Faculdade de Educação (FACED)

Programa de Pós-graduação em Educação (PPGE)

Nucleo de Avaliação Educacional

Eixo de Avaliação e Gestão Institucional

Jaderson Cavalcante da Silva, Universidade Federal do Ceará (UFC) Faculdade de Educação (FACED)

Programa de Pós-graduação em Educação (PPGE)

Nucleo de Avaliação Educacional

Eixo de Avaliação e Gestão Institucional

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Published

09/04/2020

How to Cite

LIMA, M. A. M.; SILVA, D. de M.; OLIVEIRA, M. L. G. de; SILVA, J. C. da. Management assessment in vocational education: implications of high school reform. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 24, n. 2, p. 347–371, 2020. DOI: 10.22633/rpge.v24i2.13305. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/13305. Acesso em: 17 jul. 2024.

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