Textual gender, multiliteracy and digital newspaper production

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22633/rpge.v25i2.14793

Keywords:

Portuguese language, Literacy project, Learning

Abstract

This article presents results of an action research, with a qualitative approach, carried out with the objective of encouraging the work with different textual genres of the journalistic sphere in educational practices to encourage reading and the production of texts based on the criticality of students enrolled in the 9th grade elementary school, about the social reality. The result of this work allows us to affirm that the contents, when worked in a contextualized way and articulated to current facts, will give life and meaning to the themes studied in Portuguese Language classes. These aspects are recommended because they can change the results obtained in learning.

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Author Biographies

Madalena Regina Garcia Parreão, Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT), Sinop – MT

Mestrado pelo Programa de Pós-Graduação em Letras, Mestrado Profissional em Letras (PROFLETRAS).

Ângela Rita Christofolo de Mello, Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT), Juara – MT

Professora do curso de pedagogia, do Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Educação (PPGEDU), e do Programa de Pós-graduação em Letras, Mestrado Profissional em Letras (PROFLETRAS). Líder do Grupo de Pesquisa de Formação Docente, Gestão e Prática Educacional (GEFOPE/CNPq). Doutorado em Educação (UNIMEP).

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Published

01/08/2021

How to Cite

PARREÃO, M. R. G.; MELLO, Ângela R. C. de. Textual gender, multiliteracy and digital newspaper production. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. 2, p. 1346–1363, 2021. DOI: 10.22633/rpge.v25i2.14793. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/14793. Acesso em: 17 jul. 2024.

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