As disposições pedagógicas em cursos de formação inicial e continuada: um estudo de caso sobre o projeto primeiro passo – jovem aprendiz

Authors

  • Leonardo Araújo Lima
  • Francisco Horácio Frota da Silva Frota

DOI:

https://doi.org/10.22633/rpge.v0i17.9370

Keywords:

Education to professional, public policy, pedagogical perspectives

Abstract

The demand for skilled labor in productive activities and service demarcate professional education as an economic and social development strategy for the brazilian state This article discusses the pedagogical perspectives of public policies of education, specifically those policies at the level of initial and continuing training of workers. We propose to address this issue through conceptual review of the liberal foundations of education for work, and contextual and empirical analysis . For the latter chose a case study by the Projeto Primeiro Passo – Jovem Aprendiz, a vocational action of the government of the state of Ceará.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

03/02/2017

How to Cite

LIMA, L. A.; FROTA, F. H. F. da S. As disposições pedagógicas em cursos de formação inicial e continuada: um estudo de caso sobre o projeto primeiro passo – jovem aprendiz. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, n. 17, 2017. DOI: 10.22633/rpge.v0i17.9370. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/9370. Acesso em: 15 may. 2024.

Issue

Section

Artigos

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.