The discipline of Physical Education in high school: reflections on teacher practice

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22633/rpge.v22i3.11293

Keywords:

School, Physical education, High school

Abstract

This study aims to reflect on the teaching practice of Physical Education teachers in High School. It is a descriptive research, with a qualitative approach, based on a field research. The research was developed in the Public Schools of the State Education Network in Sobral - CE. Ten professors of Physical Education were defined as subjects of the research, to whom a semistructured interview was applied. We conclude that a Physical Education is indispensable in all basic education, and we point out the need to value this curricular component in the same way as the others in High School, understanding that discipline as a source of necessary knowledge for the construction of new citizens, more complete, more integrated and conscious of its role in the society to which they belong.

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Author Biographies

Maria Adriana Borges dos Santos, Universidade Estadual do Ceará (UECE)

Doutoranda em Educação no Programa de Pós-Graduação em Educação pela Universidade Estadual do Ceará (UECE). Docente da Educação Básica no Município de Maracanaú-CE. Integrante do Grupo de Estudo e Pesquisa em Educação Física Escolar (GEPEFE).

 

Maria Petrilia Rocha Fernandes, Universidade Estadual do Ceará (UECE)

Mestre em Ensino na Saúde (UECE). Professora da Educação Básica em Sobral -CE. Integrante do Grupo de Estudo e Pesquisa em Educação Física Escolar (GEPEFE).

Heraldo Simões Ferreira, Universidade Estadual do Ceará (UECE)

Pós-Doutor em Educação Física Escolar no programa de Pós-Graduação em Desenvolvimento Humano e Tecnologias da Universidade Estadual de São Paulo (UNESP). Professor do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará (PPGE/UECE). Líder do Grupo de Estudo e Pesquisa em Educação Física Escolar (GEPEFE).

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Published

01/12/2018

How to Cite

SANTOS, M. A. B. dos; FERNANDES, M. P. R.; FERREIRA, H. S. The discipline of Physical Education in high school: reflections on teacher practice. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 22, n. 3, p. 1113–1123, 2018. DOI: 10.22633/rpge.v22i3.11293. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/11293. Acesso em: 27 jul. 2024.

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