Editorial v. 25, n. esp. 1, mar. 2021 - Educación e investigación

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14973

Resumen

Em um mundo limitado pela pandemia do Coronavírus, os já monumentais desafios enfrentados pela educação são ampliados, confrontando uma nova realidade, a realidade virtual, e ainda assim, sem renunciar à diversidade e ao ensino humano e humanizador. Pois, para se existir em um novo contexto, cada vez mais permeado pela velocidade e dinamismo do digital sempre transbordante de informações, em que o respeito à diversidade é cada vez mais desafiado, não apenas a capacidade de adentrar este mundo, mas de compreendê-lo e interagir com ele se torna necessária.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Sebastião de Souza Lemes, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Araraquara – SP

Professor no Departamento de Educação. Coordenador do Programa de Pós-Graduação em Educação Escolar. Doutorado em Psicologia (USP).

José Anderson Santos Cruz, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Araraquara – SP

Doutor em Educação Escolar, Faculdade de Ciências e Letras (FCLAr/UNESP) – Brasil. Orientador Colaborador ESALQ/PECEGE. Editor Adjunto de Periódicos e Assessor Técnico em Gestão de Periódicos Científicos. Bolsista CAPES. Editor responsável pela Editora Ibero-Americana de Educação.

Flávio Henrique Machado Moreira, Universidade Federal de São Carlos (UFSCar), São Carlos - SP

Mestre em Ciência Política.

Citas

AVRAMKOVA, I. S.; ANUFRIEVA, N. I.; KAMYANETS, A. V.; KUZNETSOVA, E. O.; SCHERBAKOVA, A. I. Monitoring studies of university graduates’ satisfaction with the quality of education: the main approaches. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 638-653, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.15004

BODROV, O. V.; ZAKIROV, A. V.; KOLOMYTS, D. M. Lessons of the XIX World Festival of Youth and Students in Sochi 2017. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 490-505, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14986

CHEKULAEVA, M. E.; SIDOROVA, N. V.; KUZINA, N. G.; VESELOVSKAYA, J. Application of mathematical problems as means of implementing competency-based approach. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 713-725, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.15008

FAZLIAKHMETOV, T. R.; SALEKHOVA, L. L.; MUHUTDINOVA, G. I.; ASLANOV, R. M. Using the messenger software opportunities in distance education. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 378-386, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14974

GILMUTDINOVA, A. R.; NIZAMIEVA, L. R.; NAZAROVA, G. I.; PORSHNEVA, E. R. Developing and evaluating professional competences of students specializing in pedagogy. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 419-427, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14978

GURIANOV, I. O.; KONOPLEVA, N. V.; GLUZMAN, N. A.; GORBUNOVA, N. V. Modernization of higher education teachers’ professional formation as a strategy of forming their professionalism. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 506-515, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14987

GURIANOV, I. O.; KONOPLEVA, N. V.; GORBUNOVA, N. V.; KHRULYOVA, A. A. Use of distance educational technologies for improving the effectiveness of students’ professional formation. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 610-619, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.15002

ILDUGANOVA, G. M.; TIKHONOVA, N. V.; GALIMULLINA, R. I. Online learning issues in Russian universities. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 516-527, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14988

KAMAHINA, R. S.; SHAMSUVALEEVA, E. S.; DAVLETOVA, N. C.; MURATOVA, I. R. Organization of individual project activities with sports-gifted children. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 528-537, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14993

KARKINA, S. V.; FELGUEIRAS, M. C. Design of the online course “research as art” as a means to improve students’ creative potential. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 408-418, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14977

KHAMZOVICH, S. I.; VLADIMOROVNA, K. O.; ANATOLYEVNA, K. A.; YURIEVNA, S. E.; VIKTOROVNA, S. S. Speaking skills development in ESL E-learning educational environment. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp.1, p. 577-588, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14998

LAZARCHIK, A. I.; ZAINUTDINOVA, E. E.; AHMETOVA, I. A. Innovation as a factor of socio-economic development of municipal education (for example, the Republic of Tatarstan). Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 472-481, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14984

LEMES, S. S.; MACHADO MOREIRA, F. H.; SANTOS CRUZ, J. A. Editorial v. 25, n. esp. 1, Fev. 2021 - Education and research. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 367-377, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14973

MALGANOVA, I. G.; DOKHKILGOVA, D. M.; SARALINOVA, D. S. The transformation of the education system during and post COVID-19. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 589-599, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14999

MAMATELASHVILI, O. V.; PUDOVINA, A. I. Features of knowledge economy formation in corporate training. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 692-712, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.15007

MAMMADOVA, A. The role of tradition and innovations in the development of the primary education theory in Azerbaijan (1920-1931). Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 654-672, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.15005

MANSUROV, T. Z.; RAFAILEVNA, E. S. Gender peculiarities of the spouse's behavior in family conflicts. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 451-461, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14982

MANSUROVICH, S. M.; KARIMOVA, A. A.; KHASANOVA, O. V.; SHUSTOVA, S. V. Illustrative presentation in formation of ESL students’ lexical skills. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 462-471, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14983

MINZARIPOV, R. G.; FAKHRUTDINOVA, A. V.; ABAKUMOVA, N. N.; XU, S.; TERENTYEV, I. V. Scientific / Educational communication and leadership ARWU versus MosIUR. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 557-566, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14996

MUKHAMETSHIN, L. M.; KARAMOVA, K. K.; SALEKHOVA, L. L.; USMANOV, S. F. Barriers of teacher formation in the implementation of distance learning technologies in modern education. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp.1, p. 398-407, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14976

NIZAMOV, I. D.; NASIBULLOV, R. R.; OLEYNIKOVA, O. N.; GORYLEV, A. I. Some characteristics of the systematization of Joint International Programmes in Higher Education. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 567-576, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14997

RAVILꞌEVNA, S. V.; ILKHAMOVICH, Z. R. Intrapersonal conflicts as the basis for the professional development of university students (by the example of a non-state university). Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 482-489, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14985

SABIROVA, L. R.; GALIAMUTDINOV, A. I. Possibilities of online education in teaching the discipline “History of domestic journalism”. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 547-556, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14995

SAFINA, G. I.; PUSHKAR, T. O.; YAO, L. M.; EMANOVA, J. G. The formation of national identity in process of aesthetic education of youth. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 600-609, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.15000

SAVENKOV, A. I.; GAVRILOVA, O. Y. Gender characteristics of primary school students’ success in solving tasks in the context of varying extrinsic motivational attitudes. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 673-691, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.15006

TABOLOVA, E. S.; TARANOV, V. A.; PEREPELKINA, N. A.; LANTSOVA, T. I. Career guidance as a form of self-determination and life self-realization of the youth. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 726-742, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.15009

TENENTYEVA, I. V.; FAKHRUTDINOVA, A. V.; KARELINA, M. Y.; KARELINA, E. A.; GAIDAMASHKO, I. V. Peculiarities and stages of higher school teacher formation. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 538-546, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14994

TERENTYEVA, I. V.; FAKHRUTDINOVA, A. V.; FEDOROVA, S. N.; GAIDAMASHKO, I. V.; FAHRUTDINOVA, G. Z. Ethnocultural competencies of a teacher in the context of education digitalization. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 439-450, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14981

TERENTYEVA, I. Y.; CHUMAROVA, L. G.; FAKHRUTDINOVA, A. V.; MEFODEVA, M. A.; FASSAKHOVA, G. R. Education of students by means of national and cultural heritage. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 428-438, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14979

VAKIL, J. R. Psychological direction of the formation of multicultural values. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 620-637, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.15003

YARMAKEEV, I. E.; VALIAKHMETOVA, N. R.; AKHMADULLINA, R. M.; NAZAROVA, O. K.; GIBADULLIN, R. Y. Art pedagogy as a means for development of educational motivation of students - future teachers. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp. 1, p. 387-397, mar. 2021. e-ISSN:1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25iesp.1.14975

Publicado

01/03/2021

Cómo citar

LEMES, S. de S.; SANTOS CRUZ, J. A.; MACHADO MOREIRA, F. H. Editorial v. 25, n. esp. 1, mar. 2021 - Educación e investigación. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp.1, p. 367–377, 2021. DOI: 10.22633/rpge.v25iesp.1.14973. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/14973. Acesso em: 27 dic. 2024.

Artículos más leídos del mismo autor/a

1 2 3 4 5 > >>